Verpakking voor zelftap wint Bunzl Packaton 2019

Winnaars Kino en Pien van de Bunzl Packaton 2019

Wedstrijd – Het zelftapconcept ‘Sliders’ voor supermarkten van de studenten Kino en Pien is winnaar geworden van Bunzl Packaton 2019. Aan de innovatieprijs van de opleiding Food Innovation van de HAS Hogeschool deden deze 26 studenten mee.

De Bunzl Packaton wordt jaarlijks door Bunzl Retail & Industry en HAS Hogeschool Den Bosch georganiseerd met als doel om de creativiteit van studenten en de praktijk aan elkaar te verbinden. Deze week gingen de 26 deelnemende studenten in negen teams één dag aan de slag met een case, een verpakkingsvraagstuk uit de praktijk, om aan het eind van de dag een pitch te kunnen geven over hun uitgewerkte verpakkingsconcept.

‘Sliders’

De jury, bestaande uit Annelies Clements (Business Development Manager, Bunzl) en Daniëlle van Raaij (Marketeer Food, Bunzl) kozen uiteindelijk op basis van de aspecten duurzaamheid, volumereductie, gemak, haalbaarheid en originaliteit voor het concept ‘Sliders‘. De jury vond het verpakkingsontwerp voor de zelftap goed doordacht vanuit de consument en was van mening dat het ontwerp een bijdrage leverde aan de voedselverspilling. Daarnaast biedt het verpakkingsconcept een dubbele functionaliteit met de vul- en schepmogelijkheden, speelt het in op duurzaamheid met het materiaalgebruik en de benodigde transport- en schapruimte en heeft het ontwerp een hoge fun factor door het unieke design.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek