Vion wijzigt management foodservice-unit

Management – Vion gaat voor 2020 een aantal managementwijzigingen doorvoeren in de business-unit Vion Food Service. Onder deze divisie vallen de merken Salomon FoodWorld en FVZ Convenience.

De managementwijzigingen worden gedaan om positie van de merken internationaal verder te versterken en innovatie- en marketingkracht verder te vergroten.

Vanaf volgend jaar zal het managementteam bestaan uit Jochen Kramer, die verantwoordelijk wordt voor Marketing en Innovatie; Simon Morris (commercie) en Anne Henningsen. Henningsen is al meer dan tien jaar lid van het management van Vion Food Service en de financiële groepen.

Bernd Stark zal medio 2020, na tien jaar, het stokje overdragen aan Simon Morris. Hij wordt als Chief Operating Officer (COO) verantwoordelijk voor de bedrijfsresultaten van Vion Food Service samen met Henningsen. Stark gaat zich ook bezighouden met het strategisch klantenmanagement en het commercieel management bij de Vion-groep. Ronald Lotgerink, CEO Vion: “Bernd Stark heeft in de afgelopen tien jaar een track record opgebouwd in de succesvolle ontwikkeling van Vion Food Service van onder andere de merken Salomon FoodWorld en FVZ Convenience. Onder zijn leiding zijn deze merken sterk ontwikkeld en winstgevend in de markt gezet met langdurige samenwerkingsverbanden met onze klanten als gevolg."

Bron: Vion/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek