Voedselbanken krijgen eigen commercial


Actie - Voedselbanken Nederland (VBN) presenteert vandaag haar allereerste commercial. Het initiatief daartoe komt van Creative Ground en regisseur Joris Noordenbos. Zij ontwikkelden op eigen initiatief én voor eigen rekening een commercial voor VBN met de gedachte: ieder gezin verdiend een onbezorgde Moederdag. “Voedsel is emotie. En een kindje dat moeder een ontbijtje brengt met Moederdag is misschien wel het meest aansprekende voorbeeld hiervan. Maar blijkbaar is dit niet voor ieder kind vanzelfsprekend. Uit gesprekken met vrijwilligers bij Voedselbanken Nederland is ons duidelijk geworden dat 1 op de 9 kinderen in Nederland in armoede opgroeit en dat zelfs een dagelijks ontbijt niet logisch is. Laat staan een speciaal ontbijt op bed voor moeder”, aldus Tamara Planken, Creative Director bij Creative Ground. Regisseur Joris Noordenbos & Creative Ground ontwikkelden daarom een commercial waarin aandacht wordt gevraagd voor het werk van de voedselbanken. Mooie foodshots spelen hierin een belangrijke rol. Ze wilden laten zien dat het voedsel dat de voedselbanken verstrekt van prima kwaliteit is, ook al zijn het gedoneerde overschotten uit de samenleving. Joris Noordenbos, Freelance Regisseur: “Met dit project voor voedselbanken kon ik eigenlijk mijn ideale commercial maken, want ik werk graag met kinderen en vind het maken van food shots geweldig. Ik wilde die twee combineren tot een film die op meerdere lagen prikkelt en speelt met je verwachtingen. Je kijkt naar een aandoenlijke tafereel van een schattig meisje dat aan het koken is voor moederdag. Wat ze maakt ziet er heerlijk uit. Pas als je het einde van de film heb je als kijker door: hier is meer aan de hand. En wat er zo lekker uit zag, waren eigenlijk hele simpele ingrediënten. Ik hoop dat mensen op die manier inzien dat wat voor de één gewoon een blikje ananas is, voor een ander een geslaagde dag kan betekenen.” Bron: Voedselbanken Actie - Voedselbanken Nederland (VBN) presenteert vandaag haar allereerste commercial. Het initiatief daartoe komt van Creative Ground en regisseur Joris Noordenbos. Zij ontwikkelden op eigen initiatief én voor eigen rekening een commercial voor VBN met de gedachte: ieder gezin verdiend een onbezorgde Moederdag. “Voedsel is emotie. En een kindje dat moeder een ontbijtje brengt met Moederdag is misschien wel het meest aansprekende voorbeeld hiervan. Maar blijkbaar is dit niet voor ieder kind vanzelfsprekend. Uit gesprekken met vrijwilligers bij Voedselbanken Nederland is ons duidelijk geworden dat 1 op de 9 kinderen in Nederland in armoede opgroeit en dat zelfs een dagelijks ontbijt niet logisch is. Laat staan een speciaal ontbijt op bed voor moeder”, aldus Tamara Planken, Creative Director bij Creative Ground. Regisseur Joris Noordenbos & Creative Ground ontwikkelden daarom een commercial waarin aandacht wordt gevraagd voor het werk van de voedselbanken. Mooie foodshots spelen hierin een belangrijke rol. Ze wilden laten zien dat het voedsel dat de voedselbanken verstrekt van prima kwaliteit is, ook al zijn het gedoneerde overschotten uit de samenleving. Joris Noordenbos, Freelance Regisseur: “Met dit project voor voedselbanken kon ik eigenlijk mijn ideale commercial maken, want ik werk graag met kinderen en vind het maken van food shots geweldig. Ik wilde die twee combineren tot een film die op meerdere lagen prikkelt en speelt met je verwachtingen. Je kijkt naar een aandoenlijke tafereel van een schattig meisje dat aan het koken is voor moederdag. Wat ze maakt ziet er heerlijk uit. Pas als je het einde van de film heb je als kijker door: hier is meer aan de hand. En wat er zo lekker uit zag, waren eigenlijk hele simpele ingrediënten. Ik hoop dat mensen op die manier inzien dat wat voor de één gewoon een blikje ananas is, voor een ander een geslaagde dag kan betekenen.” Bron: Voedselbanken

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid