Websuper Picnic werft bezorgers via gratis lunch


Studentenweken – Door de snelle groei in Utrecht is Picnic op zoek naar tientallen bezorgers. De online supermarkt heeft voor de werving van nieuwe medewerkers wel een heel originele, maar ook dure manier bedacht. De online supermarkt serveert tijdens de UITweek 16.000 lunches aan eerstejaars studenten in Utrecht, die na de lunch meteen een proefritje kunnen maken in een bezorgwagentje van Picnic, om te kijken of hun stuurmanskunsten voldoen. Picnic verzorgt tijdens de UITweek vier dagen lang de lunches voor de 4.000 deelnemers die kennismaken met hun nieuwe stad. Van 15 tot en met 18 augustus rijden de duurzame elektrische autootjes van Picnic dagelijks met onder meer 800 broden, 400 pakjes kaas, 800 pakken sap, 130 potten pindakaas en 400 komkommers naar een park in Utrecht. Hier kunnen de studenten per groep hun pakketten ophalen. De organisatie van de UITweek ondersteunt de bezorgers bij deze service. “Het is voor deze jongeren heel belangrijk om niet alleen te leren waar de beste kroegen en sportvoorzieningen zijn, maar ook om te weten welke mogelijkheden er zijn om boodschappen te doen”, zegt mede-oprichter van Picnic Michiel Muller. De organisatie van de UITweek is blij met de samenwerking met de online supermarkt. “Zowel Picnic als de Universiteit Utrecht, de Hogeschool Utrecht en de UIT-organisatie vinden duurzaamheid heel belangrijk. Dankzij deze lunches komen studenten hier meteen mee in aanraking”, zegt Ties de Theije van de UITweek. De producten van de lunches zullen zoveel mogelijk biologisch zijn. Het bijgeleverde servies en bestek is van duurzaam hout en karton. Studenten worden ook gemotiveerd om zelf hun rotzooi op te ruimen: wie zijn afval inlevert krijgt een zonnebril cadeau. Picnic bezorgt sinds drie maanden boodschappen in Utrecht en Maarssen gratis aan huis. Ook in Amersfoort, Leusden en Soest wordt de service verleend aan huishoudens. Bestellen kan via een app op de mobiele telefoon. Bron: @FoodClicks  

Studentenweken – Door de snelle groei in Utrecht is Picnic op zoek naar tientallen bezorgers. De online supermarkt heeft voor de werving van nieuwe medewerkers wel een heel originele, maar ook dure manier bedacht. De online supermarkt serveert tijdens de UITweek 16.000 lunches aan eerstejaars studenten in Utrecht, die na de lunch meteen een proefritje kunnen maken in een bezorgwagentje van Picnic, om te kijken of hun stuurmanskunsten voldoen. Picnic verzorgt tijdens de UITweek vier dagen lang de lunches voor de 4.000 deelnemers die kennismaken met hun nieuwe stad. Van 15 tot en met 18 augustus rijden de duurzame elektrische autootjes van Picnic dagelijks met onder meer 800 broden, 400 pakjes kaas, 800 pakken sap, 130 potten pindakaas en 400 komkommers naar een park in Utrecht. Hier kunnen de studenten per groep hun pakketten ophalen. De organisatie van de UITweek ondersteunt de bezorgers bij deze service. “Het is voor deze jongeren heel belangrijk om niet alleen te leren waar de beste kroegen en sportvoorzieningen zijn, maar ook om te weten welke mogelijkheden er zijn om boodschappen te doen”, zegt mede-oprichter van Picnic Michiel Muller. De organisatie van de UITweek is blij met de samenwerking met de online supermarkt. “Zowel Picnic als de Universiteit Utrecht, de Hogeschool Utrecht en de UIT-organisatie vinden duurzaamheid heel belangrijk. Dankzij deze lunches komen studenten hier meteen mee in aanraking”, zegt Ties de Theije van de UITweek. De producten van de lunches zullen zoveel mogelijk biologisch zijn. Het bijgeleverde servies en bestek is van duurzaam hout en karton. Studenten worden ook gemotiveerd om zelf hun rotzooi op te ruimen: wie zijn afval inlevert krijgt een zonnebril cadeau. Picnic bezorgt sinds drie maanden boodschappen in Utrecht en Maarssen gratis aan huis. Ook in Amersfoort, Leusden en Soest wordt de service verleend aan huishoudens. Bestellen kan via een app op de mobiele telefoon. Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht

Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht

Assortiment Foodello inmiddels op 1000 producten

Online supermarkt - Een nieuwe mijlpaal voor online supermarkt Foodello. Hun assortiment omvat inmiddels 1000 restproducten die nog prima in orde zijn op het gebied van kwaliteit en veiligheid, om te verkopen aan consumenten. Foodello heeft als missie het verminderen van voedselverspilling.

Lees bericht


Pieter Pot bespaart 3 miljoen verpakkingen in 2022

Online supermarkt – Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot heeft in 2022 ruim 3 miljoen verpakkingen bespaard. Dat is het grootste aantal sinds de oprichting in 2019. Onlangs nog voegde Pieter Pot ook Autodrop en Oldtimers toe aan het verpakkingsvrije assortiment. Voor volgend jaar wil het bedrijf verdubbelen, onder andere door gekoelde producten in circulaire verpakking mee te nemen.

Lees bericht

‘Online supermarkten nemen de bezorgmarkt over’

Analyse - De populariteit voor online supermarkten is afgelopen jaar enorm gestegen. In één jaar zien de online supermarkten het zoekvolume naar hun bezorgservices 195% stijgen, terwijl de populariteit van de fysieke supermarkt met bijna 50% is gedaald. Dat blijkt uit het onderzoek naar online zoekgedrag dat het onderzoeksbureau RouteLogic heeft uitgevoerd.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid