World Food Center Experience officieel van start

Een artist impression van het World Food Center

Voedselattractie – De definitieve realisatie van het World Food Center Experience is officieel van start gegaan. Met de financiële bijdrage van de gemeente Ede en de eerdere bijdrage van de Provincie Gelderland ligt er een solide financiële onderbouwing onder deze educatieve voedselattractie, dat straks in Ede moet gaan verschijnen.

De World Food Center Experience moet bezoekers laten ervaren wat de impact van voedsel is op hun lichaam, hoe de voedselketen werkt, wat de nationale en internationale voedseluitdagingen zijn en hoe ons land aan het oplossen hiervan kan bijdragen. Jaarlijks verwachten de initiatiefnemers 330.000 bezoekers mee te nemen op dit voedselavontuur.Want dat moet het zijn. De informatie moet op een spannende, aantrekkelijke en boeiende manier worden gebracht, waardoor de World Food Center Experience niet alleen een leuk uitje voor het hele gezin is, maar het mensen ook aanzet tot gezonder en duurzaam eten.

Samenwerking

De afgelopen jaren is door de gemeente Ede, Provincie Gelderland, Wageningen University & Research en WFC Development gewerkt aan het concept van de World Food Center Experience. Daarbij is ook samengewerkt met bedrijven als Albert Heijn, Rabobank, DSM, FrieslandCampina, KeyGene, Nestlé en Scelta Mushrooms. Ook is de Wereldvoedselorganisatie van de Verenigde Naties betrokken geweest bij de ontwikkeling van het Masterplan voor de Experience.

Het concept van de Experience is ontworpen door de leisure-experts van BRC Imagination Arts uit Los Angeles, die in Nederland ook het Heineken Experience ontwierpen. Daarnaast is het plan sterk financieel onderbouwd met een bijdrage van €17 miljoen van de provincie Gelderland en de €6 miljoen die de gemeente Ede heeft toegezegd.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek