Yum Brands voert controles in China op


Fastfood - Yum Brands, het moederbedrijf van onder andere KFC en Pizza Hut, heeft in China veel klanten verloren nadat er aan het licht is gekomen dat bij een aantal leveranciers van kippenvlees een te hoog gehalte aan antibiotica in het vlees was gevonden. Door de controle bij zijn leveranciers in China op te voeren hoopt men de klanten weer terug te winnen. “Het evalueren van onze leveranciers zal een sterke nadruk leggen op de voedselveiligheid”, aldus Yum Brands in een verklaring tegen persbureau Bloomberg. Het fastfoodbedrijf wil af van te kleine kippenleveranciers die nog niet voldoende middelen hebben voor een moderne productie. Na het schandaal met het kippenvlees zijn de verkopen in KFC-restaurants in China, die al meer dan een jaar open waren, met 6% gedaald in het vierde kwartaal. De eerste daling in de verkopen van het bedrijf in drie jaar, schrijft Bloomberg.   Bron: FD

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid