Beer in a box stuurt consument doos met speciaalbier afgestemd op eigen smaak

Volgens Beer in a Box moeten smaakvolle speciaalbieren voor iedereen gemakkelijk bereikbaar zijn

Speciaalbier - Voor consumenten die meer willen weten van Nederlandse speciaalbieren en de bieren drinken die het beste bij zijn favoriete smaak passen, is er nu Beer in a Box.

Beer in a Box, opgericht vanuit de opvatting dat smaakvolle speciaalbieren voor iedereen gemakkelijk bereikbaar moeten zijn, stuurt klanten iedere twee maanden een box met verschillende soorten speciaalbier. Hiermee speelt het in op de enorme opmars van speciaalbier in Nederland. Volgens het bedrijf wordt het met het toenemende aanbod echter steeds moeilijker de pareltjes te vinden die de moeite waard zijn om te proeven en blijft de consument vaak bij de gewoontegetrouwe biersoorten. Daarom ontwikkelde Beer in a Box als eerste het (bier)smaakprofiel. Door het beantwoorden van een aantal vragen in een korte test, krijgt de consument inzicht in zijn of haar smaak. Vervolgens kan op basis van die smaak een box met speciaalbier worden besteld.

Sommeliers
Het smaakprofiel is ontwikkeld in samenwerking met specialisten zoals biersommeliers, brouwers, liefhebbers en datawetenschappers. De boxen zijn verkrijgbaar in 6x2, 12x1 of 6x1, los te bestellen of in een abonnementsvorm. De boxen bevatten de speciaalbieren van nationale en internationale brouwers en zijn voorzien van een verhaal over het bier, de brouwer en recepten.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Paul Peter Blonk