Albert Heijn start samen met Voedselbank ontbijtactie


Overzicht van de producten die kunnen worden gekocht voor de voedselbanken

Actie – Omdat geen enkel kind zonder ontbijt naar school moet start Albert Heijn samen met de voedselbanken de landelijke actie “Op een lege maag kun je niet leren”. Klanten kunnen in de 550 winkels van AH ontbijtproducten kopen en deze doneren aan de Voedselbank. De actie loopt vanaf 29 augustus t/m 4 september.

Elke week verstrekken de voedselbanken aan 90.000 mensen voedsel, waarvan 33.000 kinderen tot 18 jaar. Speciaal voor deze kinderen is de landelijke actie opgezet. De producten die klanten kunnen doneren, zoals ontbijtproducten en essentials zoals pindakaas, muesli, rijstwafels en volkorenmacaroni, zijn speciaal en staan bij elkaar gegroepeerd in de winkel. Voor de klanten is het zo gemakkelijk om de producten uit te zoeken. “Het zou fantastisch zijn als we deze week veel producten inzamelen voor gezinnen die klant zijn bij de voedselbank!”, aldus Leo Wijnbelt, Bestuursvoorzitter van Voedselbanken Nederland.

Samenwerking

Albert Heijn en Voedselbanken Nederland werken al jaren samen. Albert Heijn doneert jaarlijks zo’n 4,3 miljoen producten aan de voedselbanken en deelt ook kennis en informatie over bijvoorbeeld logistiek en bestelsystemen. Daarnaast stelt Albert Heijn zijn landelijke winkelnetwerk beschikbaar om lokale inzamelingsacties te organiseren.

44 miljoen producten

De voedselbanken geven elke week aan 90.000 mensen voedsel, waaronder 33.000 kinderen in de leeftijd tot 18 jaar. Om in aanmerking te komen voor voedsel mag men als alleenstaande, na aftrek van vaste lasten zoals huur, gas, water, licht en verzekering, niet meer dan 250 euro per maand overhouden. Voor gezinnen is de norm ruimer. De voedselbank heeft in 2021 ruim 44 miljoen producten uitgedeeld. Het werk wordt gedaan door bijna 13.000 onbetaalde vrijwilligers.

Bron: AH/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



American Cookies van ‘geredde bananen’ uit de keten

Introductie - The Banana Factory heeft zich toegelegd op het redden van bananen in de keten. Aanvankelijk waren dat bananen uit de Europese havens, maar nu wordt er samen met De Graaf Bakeries ook gewerkt aan het reden van de bananen verderop in de keten. Samen met Albert Heijn wordt er een circulaire variant van American Cookie onder huismerk gelanceerd,...

Lees bericht

Albert Heijn introduceert AH Voordeelshop.nl

Webshop - Albert Heijn lanceert de AH Voordeelshop.nl, een online webshop waar klanten het hele jaar door deals kunnen vinden. Klanten konden altijd al terecht bij Albert Heijn voor leuke uitjes en non-food assortiment met flinke kortingen. Met de lancering van de AH Voordeelshop.nl is dit aanbod nu flink uitgebreid en overzichtelijk samengebracht.

Lees bericht

Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien

Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid