OLA lanceert op Koningsdag Raket waterijsje in Nederlandse driekleur

Nieuws - IJsmerk OLA heeft op Koningsdag een Raket waterijsje gelanceerd in de kleuren van de Nederlandse vlag: rood, wit en blauw. Het is de eerste keer sinds de introductie van de Raket 55 jaar geleden, dat het ijsje in een nieuwe kleur- en smaakcombinatie is uitgebracht....

Ruim acht van de tien groenteboeren heeft geen werkende website

Online - Groentezaken in Nederland zijn niet digital minded. Ruim acht van de tien groenteboeren heeft geen werkende website. Dit blijkt uit onderzoek van telefoonboek.nl dat in de eigen database 1250 winkels als ‘Groenteboer’ geregistreerd heeft staan. Bij deze winkels werd...

‘Goodbite lanceert eerste veganistische kaesschnitzel’

Introductie - Viva Las Vega's en GoodBite breiden hun samenwerking uit met de lancering van een plantaardige kaasschnitzel en gemarineerde tempeh-blokje. Sinds 2014 werken Stichting Viva Las Vega's en GoodBite samen om meer veganistische vleesvervangers op de markt te krijgen....

Vereniging Professionele Frituurders hekelt ‘afbranden’ en ‘natrappen’ AD Friettest

Fastservice - De Vereniging Professionele Frituurders (ProFri) en het Nederlands Frituurcentrum hekelen de manier waarop het Algemeen Dagblad in de deze week gepubliceerde AD Friettest 2017 ondernemers en klanten ‘afbrandt’ en ‘natrapt’ met commentaren die ‘te ver gaan’. Dit...

BP wil ook Wild Bean Café uitstraling bij verpakte sandwiches

Petrol - BP wil de uitstraling van het Wild Bean Cafe verder vergroten en is gestart met de verkoop van belegde broodjes, wraps en sandwiches onder private label. De Wild Bean Cafe Grab & Go-producten zijn verkrijgbaar bij de Wild Bean Cafe locaties, die door logistiek...

Krokodel gaat internationaal verder als ‘Krodel’

Frituursnacks - De door Beckers in januari tijdens de horecavakbeurs Horecava geïntroduceerde Krokodel komt op de Belgische markt onder de naam ‘Krodel’. Bij de lancering op de Horecava was nog niet duidelijk dat de snack ook in België zou worden verkocht. Maar de Krokodel, een...

Jeroen Lampe volgt bij Coca-Cola Karlijn in ’t Veld op als director marketing

Personalia - Jeroen Lampe wordt met ingang van 1 mei de nieuwe director marketing bij Coca-Cola Nederland. Lampe volgt Karlijn in ’t Veld op die per 1 mei de rol van director customer & commercial op zich neemt. Lampe en werken In ’t Veld werken al meer dan tien jaar bij...

Family geeft consument mogelijkheid zelf softijs en milkshake samen te stellen

Fastfood - Snackbarketen Family geeft vanaf deze week consumenten meer vrijheid zelf hun eigen favoriete smaken softijs en milkshakes samen te stellen. Family biedt consumenten de mogelijkheid hun eigen sundae of milkshake samen te stellen. Hiervoor is het vanaf deze week...

McDonald’s ontvangt V-label voor de Veggieburger

Fastservice -– De vegetarische burger – de Veggieburger - die McDonald’s Nederland in ruim 200 restaurants verkoopt, draagt sinds kort het V-label van de Vegetariërsbond. Dit Vegetarisch Keurmerk garandeert dat producten geen ingrediënten of hulpstoffen afkomstig van dieren...

Kwalitaria start ombouw locaties naar nieuwste generatie

Formulenieuws – Kwalitaria wil in 2020 alle 150 locatie hebben omgebouwd naar de nieuwste generatie cafetariabedrijf, zoals het concept vorig jaar als pilotlocatie in Vianen werd gepresenteerd. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt. Met dit nieuwe concept, waarin veel aandacht...