Bidfood brengt zonnebranddispenser voor horecaterras


Medewerkster Shanna Vermeer van Brasserie Buitenhuis in Valkenburg neemt de eerste dispenser in ontvangst van Arjan Gundlach, CCO van CareLyn

Groothandel – Bidfood wil terrasgasten en horecamedewerkers beter beschermen tegen schadelijke UV-stralen en komt met een dispenser met zonnebrandcrème speciaal voor het terras. En bij gebruik van de dispenser wordt ook het KWF gesteund.

Afgelopen week heeft Peter van den Corput, accountmanager non-food bij Bidfood, samen met Arjan Gundlach, CCO van CareLyn, symbolisch de eerste CareLyn zonnebrandcrème dispenser bij Brasserie Buitenhuis in Valkenburg (Zuid-Holland) bevestigd.

Elke twee uur smeren

Veiligheid in de horeca staat voorop, zo motiveert Bidfood de introductie. Niet alleen moeten medewerkers alert zijn op de geldende coronamaatregelen, ook de zon is een factor waar op het terras rekening mee moet worden gehouden. Medewerkers en gasten wordt aangeraden zich elke twee uur in te smeren.

'Smeren is doneren'

De dispenser verlaagt de drempel om regelmatig met zonnebrandcrème te smeren, omdat deze zichtbaar voor iedereen. Zo wordt smeren met zonnebrandcrème net zo vanzelfsprekend als handen wassen of water drinken. Bovendien geldt voor de zonnebrandcrème uit de CareLyn Zonnebrandcrème Dispenser ‘Smeren is doneren’; voor iedere flacon zonnebrandcrème wordt 1 euro gedoneerd aan het KWF. 

Bron: Bidfood/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam

Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.

Lees bericht



Maxxam in zee met PS in foodservice voor impactmeting

Samenwerking - Maxxam, de grootste inkoopvereniging in de Nederlandse food-/out-of-home markt, en PS in foodservice hebben een vergaande samenwerking aangekondigd. De samenwerking is gericht op het bevorderen van duurzaamheid binnen de branche door het implementeren van de PS Impact score, een initiatief dat leveranciers op efficiënte wijze helpt bij het delen van duurzaamsheidsdata.

Lees bericht

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid