Bidfood brengt zonnebranddispenser voor horecaterras
Groothandel – Bidfood wil terrasgasten en horecamedewerkers beter beschermen tegen schadelijke UV-stralen en komt met een dispenser met zonnebrandcrème speciaal voor het terras. En bij gebruik van de dispenser wordt ook het KWF gesteund.
Afgelopen week heeft Peter van den Corput, accountmanager non-food bij Bidfood, samen met Arjan Gundlach, CCO van CareLyn, symbolisch de eerste CareLyn zonnebrandcrème dispenser bij Brasserie Buitenhuis in Valkenburg (Zuid-Holland) bevestigd.
Elke twee uur smeren
Veiligheid in de horeca staat voorop, zo motiveert Bidfood de introductie. Niet alleen moeten medewerkers alert zijn op de geldende coronamaatregelen, ook de zon is een factor waar op het terras rekening mee moet worden gehouden. Medewerkers en gasten wordt aangeraden zich elke twee uur in te smeren.
'Smeren is doneren'
De dispenser verlaagt de drempel om regelmatig met zonnebrandcrème te smeren, omdat deze zichtbaar voor iedereen. Zo wordt smeren met zonnebrandcrème net zo vanzelfsprekend als handen wassen of water drinken. Bovendien geldt voor de zonnebrandcrème uit de CareLyn Zonnebrandcrème Dispenser ‘Smeren is doneren’; voor iedere flacon zonnebrandcrème wordt 1 euro gedoneerd aan het KWF.
Bron: Bidfood/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtMaxxam in zee met PS in foodservice voor impactmeting
Samenwerking - Maxxam, de grootste inkoopvereniging in de Nederlandse food-/out-of-home markt, en PS in foodservice hebben een vergaande samenwerking aangekondigd. De samenwerking is gericht op het bevorderen van duurzaamheid binnen de branche door het implementeren van de PS Impact score, een initiatief dat leveranciers op efficiënte wijze helpt bij het delen van duurzaamsheidsdata.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees bericht