Bierbrouwers halen via crowdfunding drie ton op voor eigen bottellijn


Bier - Two Chefs Brewing heeft via crowdfunding 300.000 euro binnengehaald. Dit is een record voor een Nederlandse brouwerij. Het bedrag wordt gebruikt om de bierbrouwerij verder te kunnen ontwikkelen. Martijn Disseldorp en Sanne Slijper zijn er nog niet helemaal van bijgekomen. Nog nooit eerder haalde een Nederlandse brouwerij zoveel op met crowdfunding. “We wilden herrie maken. Nou, dat is gelukt!’ aldus Disseldorp. Binnen anderhalve maand investeerden 210 supporters in totaal 300.000 euro. In 2013 begonnen Disseldorp en Slijper met brouwen. Inmiddels hebben ze zes vaste bieren en een aantal specials. Two Chefs Brewing is nu toe aan uitbreiding. De brouwers willen een eigen brouwerij met brouwinstallaties, vergistingtanks en bottellijn, om zo de grote vraag aan te kunnen. Dit was de reden een crowfunding te starten Populair De groep investeerders is een mix van eigen netwerk, klanten en onbekenden. “Omdat we al een aantal jaar bestaan hebben we een aardig netwerk dat we konden benaderen, daarna ging het balletje rollen”, aldus Disseldorp. Crowdfunding is populair in de bierbusiness. Ook Oedipus, Kees!, Oersoep, Kompaan en Het Uiltje konden uitbreiden met behulp van de crowd. “Bier is niet alleen populair maar ook een heel tastbaar product”, aldus Mark Laagewaard, directeur van CrowdAboutNow. “Mensen vinden het leuk om bij te dragen aan wat ze zelf kunnen opdrinken.” Slijper en Disseldorp verwachten in oktober van start te kunnen gaan. Bier - Two Chefs Brewing heeft via crowdfunding 300.000 euro binnengehaald. Dit is een record voor een Nederlandse brouwerij. Het bedrag wordt gebruikt om de bierbrouwerij verder te kunnen ontwikkelen. Martijn Disseldorp en Sanne Slijper zijn er nog niet helemaal van bijgekomen. Nog nooit eerder haalde een Nederlandse brouwerij zoveel op met crowdfunding. “We wilden herrie maken. Nou, dat is gelukt!’ aldus Disseldorp. Binnen anderhalve maand investeerden 210 supporters in totaal 300.000 euro. In 2013 begonnen Disseldorp en Slijper met brouwen. Inmiddels hebben ze zes vaste bieren en een aantal specials. Two Chefs Brewing is nu toe aan uitbreiding. De brouwers willen een eigen brouwerij met brouwinstallaties, vergistingtanks en bottellijn, om zo de grote vraag aan te kunnen. Dit was de reden een crowfunding te starten Populair De groep investeerders is een mix van eigen netwerk, klanten en onbekenden. “Omdat we al een aantal jaar bestaan hebben we een aardig netwerk dat we konden benaderen, daarna ging het balletje rollen”, aldus Disseldorp. Crowdfunding is populair in de bierbusiness. Ook Oedipus, Kees!, Oersoep, Kompaan en Het Uiltje konden uitbreiden met behulp van de crowd. “Bier is niet alleen populair maar ook een heel tastbaar product”, aldus Mark Laagewaard, directeur van CrowdAboutNow. “Mensen vinden het leuk om bij te dragen aan wat ze zelf kunnen opdrinken.” Slijper en Disseldorp verwachten in oktober van start te kunnen gaan.

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid