Eurest brengt hamburger van 2-sterrenchef voor 2,75
Catering - Cateraar Eurest introduceert in zijn restaurants een bonenburger die is ontwikkeld door Moshik Roth, 2-sterren chef bij restaurant &samhoud places. De cateraar zet vanaf nu elk seizoen een andere verantwoorde groenteburger op het menu, bedacht en ontwikkeld door &samhoud food van Roth. (door Hans Reichart) Sterrenchef Roth maakt meer producten voor het grote publiek. Eerder verkocht Eurest al de vegetarische Tomeato burger van Roth op de campuslocaties. De vegetarische burger is inmiddels ook bij Albert Heijn verkrijgbaar. Roth heeft zich gespecialiseerd in het creëren van vernieuwende gerechten van groente. Hij vermijdt "onnatuurlijke toevoegingen zoals kleur- en smaakstoffen" en geeft "ruimte aan de kwaliteit van de groente." Eurest versterkt de ontwikkeling van gezonde concepten en zijn kwaliteitsimago door de samenwerking met &samhoud food. Voor een burger van bonen is, aldus Hans Gijsen productmanager van Eurest, gekozen omdat 2016 uitgeroepen is tot Het jaar van de Boon. Bonen zijn duurzaam, bevatten veel vezels, vitamines en eiwitten. De bonenburger wordt geserveerd op een maïsbol met guacamole, tomatensalsa, rode ui en ijsbergsla. De bonenburger is voor € 2,75 verkrijgbaar op alle locaties van Eurest. Cateraar Eurest is onderdeel van Compass Group PLC. &samhoud food is ontstaan vanuit 2-Michelinsterren restaurant &samhoud places en haalt zijn ideeën voor innovaties uit de keuken van het restaurant. Het restaurant is opgericht door 2-Michelinsterren chef Moshik Roth en ondernemer Salem Samhoud. &samhoud bestaat verder uit &samhoud consultancy, &samhoud media en &ranj met vestigingen in Utrecht, Rotterdam, Amsterdam, Keulen, Zurich en Kuala Lumpur. Bron: @FoodClicks Catering - Cateraar Eurest introduceert in zijn restaurants een bonenburger die is ontwikkeld door Moshik Roth, 2-sterren chef bij restaurant &samhoud places. De cateraar zet vanaf nu elk seizoen een andere verantwoorde groenteburger op het menu, bedacht en ontwikkeld door &samhoud food van Roth. (door Hans Reichart) Sterrenchef Roth maakt meer producten voor het grote publiek. Eerder verkocht Eurest al de vegetarische Tomeato burger van Roth op de campuslocaties. De vegetarische burger is inmiddels ook bij Albert Heijn verkrijgbaar. Roth heeft zich gespecialiseerd in het creëren van vernieuwende gerechten van groente. Hij vermijdt "onnatuurlijke toevoegingen zoals kleur- en smaakstoffen" en geeft "ruimte aan de kwaliteit van de groente." Eurest versterkt de ontwikkeling van gezonde concepten en zijn kwaliteitsimago door de samenwerking met &samhoud food. Voor een burger van bonen is, aldus Hans Gijsen productmanager van Eurest, gekozen omdat 2016 uitgeroepen is tot Het jaar van de Boon. Bonen zijn duurzaam, bevatten veel vezels, vitamines en eiwitten. De bonenburger wordt geserveerd op een maïsbol met guacamole, tomatensalsa, rode ui en ijsbergsla. De bonenburger is voor € 2,75 verkrijgbaar op alle locaties van Eurest. Cateraar Eurest is onderdeel van Compass Group PLC. &samhoud food is ontstaan vanuit 2-Michelinsterren restaurant &samhoud places en haalt zijn ideeën voor innovaties uit de keuken van het restaurant. Het restaurant is opgericht door 2-Michelinsterren chef Moshik Roth en ondernemer Salem Samhoud. &samhoud bestaat verder uit &samhoud consultancy, &samhoud media en &ranj met vestigingen in Utrecht, Rotterdam, Amsterdam, Keulen, Zurich en Kuala Lumpur. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025
Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtSodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart
Catering - Vanaf maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees bericht