Fabrikanten investeren fors in frisdrank zonder suiker en ‘water met smaak’


Frisdranken - De grote frisdrankaanbieders in ons land investeren fors in de categorie van frisdranken zonder suiker en calorieën en in ‘water met smaak’. Coca-Cola introduceert deze week twee nieuwe smaken Chaudfontaine Fusion en concurrent Vrumona komt met Sourcy water met een fruitsmaakje. De consument wil anno 2017 niet alleen een lekker verfrissend drankje, deze moet vooral verantwoord of gezond zijn. Daarom komen er steeds meer frisdranken op de Nederlandse markt die fors minder, of helemaal geen suikers meer bevatten. Unilever kondigde onlangs aan zo’n 45 procent minder suiker in de normale Lipton Ice Tea met prik te stoppen. De fabrikant voegt in plaats daarvan zoetstoffen uit stevia toe. Als gevolg van de ingreep verdwijnen er in de Benelux volgens Unilever op jaarbasis in totaal ruim 700 miljoen suikerklontjes uit de populaire frisdrank. Geen suiker De stap die Coca-Cola met frisdrankenmerk Sprite in Nederland neemt, haalde het Journaal. De Rotterdamse frisdrankreus kondigde twee weken geleden aan te stoppen met de suikerhoudende versie van Sprite. In plaats hiervan is er nu nieuwe Sprite die niet alleen ‘een geweldige smaak’ belooft, maar die voortaan helemaal geen suiker en geen calorieën bevat. Vrijdag kondigt Coca-Cola in een persbericht aan deze lente met twee nieuwe smaken Chaudfontaine Fusion te komen. Het licht bruisende mineraalwater met natuurlijke fruitsmaak is vanaf half april verkrijgbaar in framboos-limoen- en limoen-muntsmaak. Coca-Cola ziet de vraag naar water toenemen en gelooft dat het segment water met smaak nog verder zal groeien. Dit segment is inmiddels goed voor 25 procent van de totale waterconsumptie. Met de nieuwe smaken van Chaudfontaine Fusion komt de ambitie van Coca-Cola voor 2020 een stap dichterbij. Dan wil het bedrijf gemiddeld 15% minder calorieën in de markt zetten ten opzichte van basisjaar 2012. Schijf van Vijf Concurrent Vrumona in Bunnik introduceert op haar beurt onder het mineraalwatermerk Sourcy een nieuwe range Sourcy water met een fruitsmaakje. De nieuwe frisdrank belooft de smaak van fruit, zonder suiker en zoetstoffen. Omdat het water is en geen fruit(sap) bevat zoals vele andere drankjes, valt het product volgens Vrumona binnen de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum. Alle stappen die de frisdrankaanbieders momenteel nemen passen in de huidige trend waarbij fabrikanten trachten in te haken op de groeiende aandacht voor gezondheid onder consumenten. Bron: @FoodClicks Frisdranken - De grote frisdrankaanbieders in ons land investeren fors in de categorie van frisdranken zonder suiker en calorieën en in ‘water met smaak’. Coca-Cola introduceert deze week twee nieuwe smaken Chaudfontaine Fusion en concurrent Vrumona komt met Sourcy water met een fruitsmaakje. De consument wil anno 2017 niet alleen een lekker verfrissend drankje, deze moet vooral verantwoord of gezond zijn. Daarom komen er steeds meer frisdranken op de Nederlandse markt die fors minder, of helemaal geen suikers meer bevatten. Unilever kondigde onlangs aan zo’n 45 procent minder suiker in de normale Lipton Ice Tea met prik te stoppen. De fabrikant voegt in plaats daarvan zoetstoffen uit stevia toe. Als gevolg van de ingreep verdwijnen er in de Benelux volgens Unilever op jaarbasis in totaal ruim 700 miljoen suikerklontjes uit de populaire frisdrank. Geen suiker De stap die Coca-Cola met frisdrankenmerk Sprite in Nederland neemt, haalde het Journaal. De Rotterdamse frisdrankreus kondigde twee weken geleden aan te stoppen met de suikerhoudende versie van Sprite. In plaats hiervan is er nu nieuwe Sprite die niet alleen ‘een geweldige smaak’ belooft, maar die voortaan helemaal geen suiker en geen calorieën bevat. Vrijdag kondigt Coca-Cola in een persbericht aan deze lente met twee nieuwe smaken Chaudfontaine Fusion te komen. Het licht bruisende mineraalwater met natuurlijke fruitsmaak is vanaf half april verkrijgbaar in framboos-limoen- en limoen-muntsmaak. Coca-Cola ziet de vraag naar water toenemen en gelooft dat het segment water met smaak nog verder zal groeien. Dit segment is inmiddels goed voor 25 procent van de totale waterconsumptie. Met de nieuwe smaken van Chaudfontaine Fusion komt de ambitie van Coca-Cola voor 2020 een stap dichterbij. Dan wil het bedrijf gemiddeld 15% minder calorieën in de markt zetten ten opzichte van basisjaar 2012. Schijf van Vijf Concurrent Vrumona in Bunnik introduceert op haar beurt onder het mineraalwatermerk Sourcy een nieuwe range Sourcy water met een fruitsmaakje. De nieuwe frisdrank belooft de smaak van fruit, zonder suiker en zoetstoffen. Omdat het water is en geen fruit(sap) bevat zoals vele andere drankjes, valt het product volgens Vrumona binnen de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum. Alle stappen die de frisdrankaanbieders momenteel nemen passen in de huidige trend waarbij fabrikanten trachten in te haken op de groeiende aandacht voor gezondheid onder consumenten. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid