Forse omzetgroei slagerijen De Groene Weg


Slagerij De Groene Weg in Den Haag die in juni werd geopend door slager Romano

Speciaalzaak – De ambachtelijke verkooppunten en speciaalzaken doen het goed in coronatijd. Dat is ook te merken bij de slagerijen van De Groene Weg, marktleider in Nederland in biologisch vlees. De keten heeft een uitzonderlijk goed jaar achter de rug met een groei van 24%. Bovendien zag de slagerij de klantenkring met 15% toenemen.

De spreiding van de omzetgroei in de winkels loopt van ruim 10% tot meer dan 40% in een van de grootste winkels. Ook waren er verschillen in de groei van het aantal klanten. Dit liep uiteen van 5% tot meer dan 30%. General Manager Allard Bakker van de Groene Weg ziet vooral de laatste weken de groei versnellen. Een groei die hij ook zag in de eerste weken van de eerste lockdown.

Horeca

De Groene Weg wil laten zien dat het anders kan. “Door de coronapandemie zien we een groeiende groep consumenten die het bewustzijn krijgt dat ‘het anders moet’”, aldus Bakker. “Als biologische slagerijketen komen we aan die behoefte tegemoet, dat laten de cijfers goed zien. Een deel van onze slagerijen haalt een significant deel van hun omzet uit leveringen aan de horeca, wat door de eerste en tweede lockdown grotendeels weg is gevallen. De stijgingen van de winkelomzetten compenseren dit ruim. Als slagerijketen zijn we daar heel blij mee en zullen er alles aan doen om het vast te houden en verder uit te breiden.’’

Online

Ook het online bereik van De Groene Weg is in 2020 fors gegroeid. Voor een belangrijk deel omdat de slagerijen meer het verhaal zijn gaan vertellen achter de slagerijketen. De keten bestaat volgend jaar 40 jaar. In januari start het bedrijf, dat een dochteronderneming is van Vion, met een nieuwe webshop, waardoor er landelijk kan worden gekocht.  De slagerijketen heeft tien locaties die door franchisers worden geëxploiteerd en kent één eigen filiaal in Eindhoven, maar wil landelijk groeien. De nieuwste slagerij opende in juni van dit jaar haar deuren in Den Haag.

Marktleider

De Groene Weg is marktleider in Nederland in biologisch vlees en verkoopt de producten ook aan diverse grote retailketens. Bovendien wordt een deel van de productie geëxporteerd. Vooral in Duitsland heeft het bedrijf een sterke positie.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam

Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.

Lees bericht



Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht

Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid