Franse O’Tacos opent eerste Nederlandse locatie op Hoog Catharijne
Formulenieuws - Hoog Catharijne krijgt de eerste Nederlandse vestiging van de Franse tacoketen O'Tacos. De fastfoodketen verkoopt taco’s, een soort van burrito met friet en kaassaus, maar alles met een Franse twist. De keten startte in 2007 in het Franse Grenoble en kende sindsdien een ongekende populariteit bij jongeren en als gevolg daarvan een sterke groei in locaties in Frankrijk. Tot vorig jaar was de tacoketen in handen van de drie oprichters, maar uiteindelijk verkochten zij een meerderheidsbelang aan investeringsfond Kharis Capital, dat eerder Quick en Burger King België overnam. De drie grondleggers zitten nog wel in de directie, maar met een duidelijk minderheidsbelang. Uitbreiding Vorig jaar werd gestart met de uitrol in België. Daar zijn nu tien zaken geopend, in onder andere Charleroi, Luik, Brussel, Antwerpen en Leuven. In totaal heeft de keten nu meer dan 160 vestigingen, maar de ambities gaan verder. Bij de opening van de eerste locaties in België heeft het bedrijf uitgesproken om aan het einde van dit jaar op 220 locaties uit te willen komen. Nederland werd toen al genoemd als een van de mogelijke uitbreidingslanden. Hoog Catharijne krijgt dus nu de eerste locaties. Hoeveel locaties er uiteindelijk zullen komen is niet bekend. Bron: @FoodClicks Formulenieuws - Hoog Catharijne krijgt de eerste Nederlandse vestiging van de Franse tacoketen O'Tacos. De fastfoodketen verkoopt taco’s, een soort van burrito met friet en kaassaus, maar alles met een Franse twist. De keten startte in 2007 in het Franse Grenoble en kende sindsdien een ongekende populariteit bij jongeren en als gevolg daarvan een sterke groei in locaties in Frankrijk. Tot vorig jaar was de tacoketen in handen van de drie oprichters, maar uiteindelijk verkochten zij een meerderheidsbelang aan investeringsfond Kharis Capital, dat eerder Quick en Burger King België overnam. De drie grondleggers zitten nog wel in de directie, maar met een duidelijk minderheidsbelang. Uitbreiding Vorig jaar werd gestart met de uitrol in België. Daar zijn nu tien zaken geopend, in onder andere Charleroi, Luik, Brussel, Antwerpen en Leuven. In totaal heeft de keten nu meer dan 160 vestigingen, maar de ambities gaan verder. Bij de opening van de eerste locaties in België heeft het bedrijf uitgesproken om aan het einde van dit jaar op 220 locaties uit te willen komen. Nederland werd toen al genoemd als een van de mogelijke uitbreidingslanden. Hoog Catharijne krijgt dus nu de eerste locaties. Hoeveel locaties er uiteindelijk zullen komen is niet bekend. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nom Nom Nom opent gezonde fastfoodrestaurants in Amsterdam
Fastfood – Nom Nom Nom heet het nieuwste fastfoodconcept dat gezond, lekker en betaalbaar eten serveert in de Amsterdamse Kinkerstraat. Naast deze vaste locatie openden de initiatiefnemers donderdag ook gelijktijdig een drietal pop-upstores in de hoofdstad.
Lees berichtMcDonald’s trekt zich vrijwel volledig terug uit Rusland
Fastfood – Na dertig jaar vertrekt de Amerikaanse fastfoodketen McDonald's uit Rusland. Aanleiding is de oorlog in Oekraïne en de onzekere situatie over de verdere duur van die situatie. Dat is maandag bekend gemaakt. Het fastfoodbedrijf is inmiddels gestart met de verkoop de 850 Russische restaurants, waar 62.000 mensen werken.
Lees berichtPartnership KFC, Booster en ZetaDisplay moet leiden tot versnelde groei
Formulenieuws - De samenwerking tussen KFC Nederland & België, BOOSTR Agency en ZetaDisplay bestond al sinds 2015, maar is nu officieel van start gegaan. Het succes van de afgelopen jaren staat verder samenwerking niet meer in de weg om de Digital Signage oplossing van ZetaDisplay te implementeren. Inmiddels heeft het bedrijf meer dan 100 KFC restaurants in beheer.
Lees berichtSmullers start met verkoop Van Dobben Vega Croquet
Formulenieuws – Fastfoodketen Smullers gaat nog meer inspelen op de veranderingen in eetconsumptie en introduceert in alle vestigingen de Van Dobben Vega Croquet. De snackformule met locaties op de Nederlandse treinstations en producent Van Geloven werken nauw samen om de snackliefhebber een ruim assortiment snacks zonder vlees aan te bieden.
Lees berichtKwalitaria zet opnieuw zwarte Halloween burger in
Formulenieuws – Fastfoodketen Kwalitaria lanceert opnieuw de zwarte Halloweenhamburger. De burger op een pikzwart broodje werd vorig jaar voor het eerst geïntroduceerd. Klanten van Kwalitaria kunnen van 7 tot en met 31 oktober in een aantal vestigingen terecht voor de speciale Halloweenburger. Volgens Maaike Huibers, Brandmanager Kwalitaria, is de Halloweenburger 'gruwelijk lekker'. De burger van Hollands MRIJ-rundvlees is belegd met knapperige bacon,...
Lees berichtSubway zet in op groei en zoekt ondernemers
Formulenieuws – Subway Nederland zoekt voor 2020 twintig franchisenemers voor diverse vestigingen in Nederland. De aanbieder van Subs, salades en wraps wil de komende tijd fors inzetten op groei. In Nederland heeft Subway inmiddels 214 restaurants, verdeeld over vier regio’s. Voor elke regio is er een Business Development Agent (BDA), die franchisenemers zoekt en begeleidt. Gezamenlijk zoeken de BDA’s twintig nieuwe...
Lees bericht