Gerechten ALFREDS bij Alphense Hoogvliet Atlas in de schappen
Initiatieven – Sinds begin december liggen de gerechten van restaurant ALFREDS in het koelschap bij supermarkt Hoogvliet in winkelcentrum Atlas in Alphen aan de Rijn. In totaal liggen er negen verschillende gerechten in het koelschap. Hoogvliet wil met het initiatief de lokale horeca steunen.
De filiaalketen Hoogvliet is op meerdere locaties actief met het inrichten van een dergelijk koelschap voor lokale restaurants. Zo is men onder meer bezig in een vestiging in Zoetermeer en een locatie in Gouda. Het feit dat deze supermarktketen een lokale invulling kan regelen voor een filiaal is op zich bijzonder, omdat andere supermarktorganisaties vaak de complexiteit in de distributieketen aanvoeren waarom dergelijke lokale invulling van schapruimte niet mogelijk is.
Vraag van Hoogvliet
De samenwerking tussen ALFREDS en Hoogvliet ontstond op initiatief van Vera Vermeij, werkzaam op het hoofdkantoor van Hoogvliet. Zij kwam met de vraag om een aantal voor-, hoofd- en nagerechten van het bekende Alphense restaurant op te nemen in het supermarktassortiment. ‘’Een superleuke ervaring natuurlijk, maar ook dankbaar dat we die mogelijkheid kregen”, laat restauranteigenaresse Danny Arts weten.
Ander spel
Leveren aan een supermarkt is een ander spel dan gebruikelijk in een restaurant. Het is volcontinue kijken wat loopt en wat loopt niet, maar ook waar is vraag naar. Inmiddels is de rundercarpaccio een hardloper gebleken uit het bestaande assortiment en is er een vegetarische gerecht bijgekomen. Sommige gerechte zijn ook koolhydraatarm. ‘’Het was natuurlijk even out of the box denken, maar we zijn onwijs blij met het resultaat’’, laat chef Robin Verlaan van ALFREDS weten.
Supersnel
Twee weken heeft het geduurd tot de gerechten daadwerkelijk in de schappen lagen. Supersnel, zeker wanneer je bedenkt dat alle verpakkingen moesten worden ontwikkeld en alle productdeclaraties gemaakt moesten worden. “Maar gelukkig hebben we daarin veel ondersteuning gekregen vanuit Hoogvliet,” laat Amber Raghoober van ALFREDS weten.
Retail helpt horeca
In oktober kreeg het horecabedrijf te horen dat het voor de tweede keer de deuren moest sluiten door het coronavirus. ‘’Om dan de handen ineen te slaan met Hoogvliet is natuurlijk een uitgelegen kans,’’ aldus Danny Arts. Guido Vermaas, supermarktmanager bij Hoogvliet, is het met haar eens. “Ook voor ons is het een super ervaring. Zo kunnen de Alphenaren blijven genieten van de gerechten van ALFREDS.” Het restaurant biedt de gerechten drie keer per week, in duurzame, afbreekbare verpakking aan. De prijzen variëren €1,99 tot €6,99.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Wijnbar Hemel & Aarde geopend in Utrecht
Horeca - De liefde voor wijnen is bij Restaurant Hemel & Aarde al jaren in ieder glas te proeven. Dar is nu een tweede plek bijgekomen. Het team achter het Utrechtse restaurant opende deze week de wijnbar, een plek om wijnen te proberen en te ontdekken.
Lees berichtVan Gelder gaat plantaardig maatwerk leveren
Introductie – Groente en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk gaat plantaardig maatwerk leveren voor horecaondernemers. Het gaat om duurzame, gezonde en plantaardige producten voor de zorg- en horecasector.
Lees berichtDrie op de vijf horecamedewerkers overweegt ontslag
Onderzoek - Drie op de vijf horecamedewerkers overwegen hun baan op te zeggen, zo blijkt uit nieuw onderzoek onder horecamedewerkers. Ten opzichte van vorig jaar is het aantal verdrievoudigd.
Lees berichtGrapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees bericht