Heineken valt ook vooral buiten Nederland in de smaak


Cijfers – Heineken valt vooral in de smaak in opkomende markten in Azië, Afrika, het Midden-Oosten en Latijns-Amerika. Daar plusten de verkopen, terwijl in Europa sprake was van een teruglopende bierafzet Er werd in totaal 1 procent meer bier verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar, de effecten van overnames niet meegerekend. Het ging bij elkaar om ruim 98 miljoen hectoliter, vergelijkbaar met meer dan 39 miljard vaasjes van 25 centiliter. Heineken deed vooral goede zaken in het premium-segment, maakte de bierbrouwer maandag bekend. Merken die sterke groeicijfers lieten zien waren Desperados, Affligem en Sol Premium. Het bedrijf wist ook zijn marktaandeel te vergroten in onder meer Nederland en de Verenigde Staten. Voetbal Heineken-bier was echter wel iets minder in trek in de eerste drie maanden van het jaar. Dat heeft te maken met het feit dat in het tweede kwartaal vorig jaar, waarmee het vergelijk wordt gelegd in de nieuwe cijfers, veel bierflesjes, glazen en blikjes van Heineken werden verkocht vanwege het wereldkampioenschap voetbal. Dat de verkopen in Europa nu wat tegenvallen heeft volgens Heineken onder meer te maken met de economische onzekerheid in Griekenland en Rusland. Heineken zag zijn omzet in het eerste halfjaar omzet met 6,7 procent toenemen tot 9,9 miljard euro. Het concern profiteerde daarbij ook sterk van gunstige wisselkoerseffecten. De brouwer boekte naar eigen zeggen ‘solide resultaten’, in lijn met de eigen verwachtingen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid