Horecabezoekers storen zich aan laksheid andere gasten


Onderzoek – Meer dan de helft van de Nederlanders vindt dat de coronamaatregelen in de horeca over het algemeen onvoldoende worden nageleefd. Zes op de tien horecabezoekers storen zich daarnaast aan de laksheid van andere gasten.

Dit blijkt uit onderzoek van Acties.nl onder 1.007 Nederlanders, uitgevoerd door Panelinzicht. Van alle ondervraagden vindt 49 procent dat de coronamaatregelen in de horeca over het algemeen slecht worden nageleefd. Acties.nl helpt consumenten om te besparen op online aankopen door actuele kortingscodes en te verzamelen van meer dan 1.000 webshops en wordt maandelijk door 1 miljoen mensen geraadpleegd.

Maar liefst 59 procent van de Nederlandse horecabezoekers stoort zich aan de onverschilligheid van medegasten ten opzichte van de coronamaatregelen. Het zijn vooral jongeren (zestig procent) en ouderen (66 procent) die zich storen aan de – in hun ogen – losse(re) houding van andere horecabezoekers. Onder dertigers bedraagt dit percentage slechts 53 procent. “Wanneer je met een biertje in je hand op het terras zit, is het makkelijk om de ellende van de afgelopen maanden te vergeten”, zegt Vince Franke van Acties.nl. “Ondanks dat ik me zoveel mogelijk aan de voorschriften van het RIVM probeer te houden, gaat het soms nog weleens mis. Voordat je er erg in hebt, zit je bijvoorbeeld al met te veel mensen aan tafel. Ik begrijp dat dit voor andere gasten enorm frustrerend kan zijn.”

Timeslots

Naast de lakse houding van andere gasten zijn ook de verplichte timeslots voor veel horecabezoekers een bron van ergernis. Maar liefst de helft van de respondenten zegt hierdoor zelfs minder van zijn eten en/of drinken te genieten. In combinatie met de andere coronamaatregelen leidt dit er volgens 36 procent van de ondervraagden toe dat de prijs-kwaliteitverhouding in de horeca momenteel ondermaats is. Limburgers (49 procent) zijn hierover het meest kritisch, Utrechters (29 procent) het minst. Franke: “Natuurlijk waren de timeslots even wennen, maar persoonlijk ben ik er wel een voorstander van. In plaats van eindeloos dineren en blijven plakken, weet je hierdoor heel duidelijk waar je aan toe bent en kun je er zelfs naadloos omheen plannen. Als je écht uitgebreid wil dineren, is anderhalf uur alleen wel iets te krap. Daarvoor zou misschien een uitzondering gemaakt kunnen worden.”

Thuis uitnodigen

Uit het onderzoek blijkt verder dat zeventig procent van de ondervraagden vindt dat de horeca er niet leuker op is geworden vanwege de coronamaatregelen. Maar liefst 63 procent van hen spreekt daarom met bezoek liever thuis af dan in een café of restaurant. Dertigers zijn met 59 procent het minst geneigd om vrienden en/of familie thuis uit te nodigen.

Bron: Acties.nl/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam

Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.

Lees bericht



Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht

Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid