ING: helft consumenten bezuinigt op dagelijkse boodschappen


Supermarkt - Nederlandse huishoudens bezuinigen niet alleen op grote uitgaven maar ook op de dagelijkse boodschappen. De helft van de huishoudens geeft hier minder aan uit. Dit blijkt uit de ING BudgetBarometer, een periodiek onderzoek van de ING onder Nederlandse huishoudens en hun financiën. De ING BudgetBarometer is in het tweede kwartaal van 2013 uitgekomen op 82 punten (tegenover 79 punten in het  eerste kwartaal). Een stand onder de 100 punten betekent dat er onder Nederlandse huishoudens meer pessimisten dan optimisten over de eigen portemonnee zijn. De helft van de Nederlandse huishoudens bespaart wel eens op de dagelijkse boodschappen. Van de huishoudens die minder uitgeven aan de boodschappen let ruim acht op de tien (85%) vooral op de koopjes. Bij het zoeken naar bezuinigingen op de dagelijkse boodschappen ontzeggen veel consumenten zichzelf lekkere dingen zoals snoep en snacks. Van de huishoudens die bezuinigen, zegt driekwart hier minder aan uit te geven. Op kant-en-klaar maaltijden wordt door 59% beknibbeld. En zes op de tien huishoudens (59%) geven minder uit aan vlees of vis. Bijna één op de drie (32%) geeft minder uit aan groenten en fruit. Zuivel en brood ontspringen met 18% en 16% het vaakst de dans. Bron: ING/FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid