‘Je favoriete terrasplekje reserveren met BarBooking’


Reserveringssysteem – Hoe kun je nu met beperkte ruimte en mogelijkheid toch een plekje reserveren bij je favoriete bar of terras. Die vraag stond centraal bij een tweetal horecaliefhebbers. Om zowel ondernemers te helpen als de mogelijkheid voor de gasten te bieden een plek te reserveren, ontwikkelde zij Barbooking.nl, een platform volgens het principe: zoek, boek en geniet.

Via het landelijke platform kunnen gebruikers real time zien welke beschikbare plaatsen er zijn bij favoriete of dichtbij zijnde horecagelegenheden. Zijn er plaatsen dan zijn die online te reserveren. Ondernemers kunnen op die manier ook hun personeelsbezetting aanpassen aan het aantal reserveringen.

Barbooking was al een paar dagen eerder met het platform naar buiten gekomen, maar heeft in de tussenliggende periode toch een aantal aanpassingen gedaan. Zo was het gebruik van de site in eerste instantie gratis bij reserveringen, maar wordt nu op advies van horecaondernemers voor de dienst toch een vergoeding gevraagd. Die is met 0,79 euro weliswaar laag, maar dat is omdat de initiatiefnemers Kristian Kossen en Roger Heykoop, het systeem kostendekkend in de markt te willen zetten. Zij zien het systeem als steun voor de horecabedrijven op dit moment en als oplossing om wachtrijen te voorkomen en gasten toch een garantie te kunnen bieden voor een plekje binnen of op het terras.

Lage kosten

Belangrijk voor het welslagen van het platform is dat zoveel mogelijk horecabedrijven er gebruik van gaan maken. Ook om die reden worden de kosten laag gehouden. Het bedrag van 0,79 euro is opgebouwd uit  €0,30 transactie kosten (dit zijn de kosten die provider berekent voor een betaling, red.) en  €0,49 om de kosten te dekken om de service draaiende houden. Die kosten zijn gebaseerd nu op gewenst gebruik, maar gestreefd wordt om de kosten verder te verlagen.

Garantie

BarBooking.nl is een initiatief dat specifiek is ontwikkeld om tijdens en na de huidige beperkingen zo efficiënt mogelijk en volgens de regelgeving te kunnen blijven ondernemen. Inmiddels hebben diverse horecabedrijven zich aangemeld en interesse getoond. Met klem laat Kossen weten geen booking.com of Iens te worden, maar gasten en ondernemers garanties te willen bieden gebruik te maken van hun favoriete locaties. Ondernemers bepalen zelf een tijdslot waarbinnen de gast kan reserveren. Deelnemende horecabedrijven kunnen ook via een simpel te bedienen app direct via de bevestigingsmail communiceren met hun klant door hier een persoonlijke note of afbeelding toe te voegen. De site gaat deze week live. Gasten kunnen vanaf 27 mei reserveren.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam

Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.

Lees bericht


Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid