Jumbo en HEMA gaan commercieel samenwerken
Samenwerking - Jumbo Supermarkten en HEMA hebben een principeovereenkomst gesloten voor een commerciële samenwerking in Nederland en België. Doel van de samenwerking is om de marktpositie van beide bedrijven verder te verbeteren. Jumbo neemt ook een tiental HEMA-locaties over. De samenwerking tussen Jumbo en HEMA zorgt er voor dat de eerdere samenwerkingsplannen met Albert Heijn van de baan zijn, aldus diverse media. Beide partijen zien mogelijkheden in het versterken van elkaars winkelnetwerk en door HEMA-artikelen via de supermarkten van Jumbo te verkopen. Jumbo en HEMA vinden dat het aanbod van beide winkelketens goed op elkaar aansluit. Beide partijen bekijken ook de mogelijkheden van HEMA-sponsoring van de schaats- en wielerploeg Team Jumbo Visma. Op dit moment worden de plannen door Jumbo en HEMA verder uitgewerkt. Beide bedrijven streven ernaar om vóór het einde van het jaar met nadere details te komen. Deze samenwerking moet nog worden goedgekeurd. Bron: @FoodClicks Samenwerking - Jumbo Supermarkten en HEMA hebben een principeovereenkomst gesloten voor een commerciële samenwerking in Nederland en België. Doel van de samenwerking is om de marktpositie van beide bedrijven verder te verbeteren. Jumbo neemt ook een tiental HEMA-locaties over. De samenwerking tussen Jumbo en HEMA zorgt er voor dat de eerdere samenwerkingsplannen met Albert Heijn van de baan zijn, aldus diverse media. Beide partijen zien mogelijkheden in het versterken van elkaars winkelnetwerk en door HEMA-artikelen via de supermarkten van Jumbo te verkopen. Jumbo en HEMA vinden dat het aanbod van beide winkelketens goed op elkaar aansluit. Beide partijen bekijken ook de mogelijkheden van HEMA-sponsoring van de schaats- en wielerploeg Team Jumbo Visma. Op dit moment worden de plannen door Jumbo en HEMA verder uitgewerkt. Beide bedrijven streven ernaar om vóór het einde van het jaar met nadere details te komen. Deze samenwerking moet nog worden goedgekeurd. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over
Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.
Lees berichtJumbo opent Europa’s grootste mechanische verscentrum
Distributiecentrum - Deze week heeft Jumbo Supermarkten het gemechaniseerd centraal distributiecentrum (CDC) voor versproducten officieel in gebruik genomen. Hierdoor kunnen klanten van Jumbo rekenen op nog versere producten doordat deze artikelen na productie sneller in de winkel liggen.
Lees berichtOpsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet
Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....
Lees bericht‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtAl 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop
Supermarkt - Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.
Lees berichtJumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming
Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.
Lees bericht