Jumbo opent Belgische hoofdkantoor


Formulenieuws – Eind 2019 gaat Jumbo de eerste winkels openen in België in Pelt, Lanaken en Rijkevorsel. Gisteren, donderdag 20 juni, werd alvast het nieuwe Belgische hoofdkantoor geopend in Brasschaat. Momenteel werken er 36 medewerkers aan de uitrol van Jumbo bij onze zuiderburen.  Na de eerste drie geplande locaties, wil de supermarktketen in 2020 nog eens uitbreiden met zo’n 12 tot 15 supermarkten in Vlaanderen bij. Op termijn ziet Jumbo potentieel voor ruim 100 winkels in België. De uitbouw van de Belgische organisatie begon in 2018. “We denken ons goed te kunnen onderscheiden van andere Belgische supermarkten. Want bij Jumbo hoeven klanten niet te kiezen tussen prijs, assortiment of service, maar vinden zij alles in één supermarkt”, vertelt Peter Isaac, Managing Director van Jumbo België. De komende maanden focust Jumbo zich op het aantrekken van collega’s voor de drie Belgische winkels. Per winkel moeten zo’n 70 arbeidsplaatsen ingevuld worden. Bron: @FoodClicks Formulenieuws – Eind 2019 gaat Jumbo de eerste winkels openen in België in Pelt, Lanaken en Rijkevorsel. Gisteren, donderdag 20 juni, werd alvast het nieuwe Belgische hoofdkantoor geopend in Brasschaat. Momenteel werken er 36 medewerkers aan de uitrol van Jumbo bij onze zuiderburen.  Na de eerste drie geplande locaties, wil de supermarktketen in 2020 nog eens uitbreiden met zo’n 12 tot 15 supermarkten in Vlaanderen bij. Op termijn ziet Jumbo potentieel voor ruim 100 winkels in België. De uitbouw van de Belgische organisatie begon in 2018. “We denken ons goed te kunnen onderscheiden van andere Belgische supermarkten. Want bij Jumbo hoeven klanten niet te kiezen tussen prijs, assortiment of service, maar vinden zij alles in één supermarkt”, vertelt Peter Isaac, Managing Director van Jumbo België. De komende maanden focust Jumbo zich op het aantrekken van collega’s voor de drie Belgische winkels. Per winkel moeten zo’n 70 arbeidsplaatsen ingevuld worden. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over

Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.

Lees bericht


Jumbo opent Europa’s grootste mechanische verscentrum

Distributiecentrum - Deze week heeft Jumbo Supermarkten het gemechaniseerd centraal distributiecentrum (CDC) voor versproducten officieel in gebruik genomen. Hierdoor kunnen klanten van Jumbo rekenen op nog versere producten doordat deze artikelen na productie sneller in de winkel liggen.

Lees bericht

Opsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet

Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....

Lees bericht

Al 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop

Supermarkt -  Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.

Lees bericht


Jumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming

Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.

Lees bericht

Omzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen

Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid