KFC-kip bitterballen nu ook te koop in supermarkt


Formulenieuws – Voor het eerst brengt KFC een product uit de restaurant naar de supermarkt. Voortaan zijn de oer-Hollandse kip bitterballen van de fastfoodketen te vinden in het diepvriesvak van Albert Heijn. Het gaat om twee varianten: de Crunchy Kip Bitterballen en de Spicy Kip Zinger Bitterballen, beide voorzien van de 1 ster Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming.

Vorig jaar stonden de Spicy Kip Zinger bitterballen al op de menukaart bij alle KFC restaurants in Nederland. Aan deze borrelhap werd toen een KFC-twist gegeven door deze op smaak te brengen met de Spicy Kip Zinger en Original Recipe kruiden. Deze kip bitterballen zijn nu thuis te bereiden in de oven of airfryer. Trix van der Vleuten, CMO KFC Northern Europe over het waarom van de verkrijgbaarheid van het snackproduct in supermarkten: “KFC wil mensen samenbrengen, een bucket eet je immers niet alleen. Bitterballen is een typische snack die mensen samen eten en past daarom perfect hierbij. Met de lancering van onze kip bitterballen bieden we mensen nu ook de mogelijkheid om thuis samen te genieten van de typische KFC smaken uit een bucket.”

Beter Leven

De kip bitterballen zijn de eerste introductie van KFC onder het 1 ster Beter Leven keurmerk. KFC maakte al eerder stappen op het gebied van dierenwelzijn door als eerste fastfood keten de Better Chicken Commitment te tekenen voor de Noordwest-Europese markt, waar Nederland deel van uitmaakt. Marijke de Jong, programmamanager Beter Leven keurmerk bij de Dierenbescherming, zegt: “We hopen dat met de introductie van deze speciale sterren bitterbal de weg wordt ingeslagen naar een verdere verbreding van het assortiment diervriendelijker geproduceerde snacks.”

De kip bitterballen zijn te koop bij Albert Heijn-winkels en AH.nl voor een adviesprijs van €3,79 (10 stuks). Vanaf 6 april zijn de KFC kip bitterballen ook in de restaurants weer terug op het bezorgmenu.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



KHN lanceert het Fastservice Manifest

Actie – Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en zes fastservice-bedrijven hebben de afgelopen maanden gewerkt aan een Fastservice Manifest. Doel is actief bij te dragen aan een gezondere voedselomgeving.

Lees bericht

American Cookies van ‘geredde bananen’ uit de keten

Introductie - The Banana Factory heeft zich toegelegd op het redden van bananen in de keten. Aanvankelijk waren dat bananen uit de Europese havens, maar nu wordt er samen met De Graaf Bakeries ook gewerkt aan het reden van de bananen verderop in de keten. Samen met Albert Heijn wordt er een circulaire variant van American Cookie onder huismerk gelanceerd,...

Lees bericht

Albert Heijn introduceert AH Voordeelshop.nl

Webshop - Albert Heijn lanceert de AH Voordeelshop.nl, een online webshop waar klanten het hele jaar door deals kunnen vinden. Klanten konden altijd al terecht bij Albert Heijn voor leuke uitjes en non-food assortiment met flinke kortingen. Met de lancering van de AH Voordeelshop.nl is dit aanbod nu flink uitgebreid en overzichtelijk samengebracht.

Lees bericht


Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien

Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...

Lees bericht

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid