Koffieformule Kaldi speelt in op Singles’ Day


Koffie - In China is het al járen hot and happening: Singles’ Day, schrijft koffiefomule Kaldi  in een bericht en daarom starten zij morgen eveneens met aanbiedingen op Singles’ Day. Singles’ Day is in China een nationale feestdag en ooit begonnen om te laten zien dat singles het net zo leuk kunnen hebben als stelletjes. De dag wordt elk jaar gevierd op 11 november, zoals in Nederland op die datum de start van het Carnaval wordt ingeluidt. Deze datum is gekozen vanwege de 4 enen die erin voorkomen. Traditiegetrouw begint de dag met een ontbijt van vier Youtiao (gefrituurde deegstokjes), die de vier enen symboliseren, en een baozi: een soort van gevuld bolletje dat voor de punt tussen de cijfers staat. Waarna je de dag alleen of met vrienden doorbrengt. Vijf jaar geleden heeft de Chinese webshop Alibaba de feestdag gekaapt en sindsdien is het een 24-uurs shopfeest. Daarmee is het de grootste commerciële feestdag ter wereld, zelfs nog groter dan Black Friday. In Nederland wint "Singles' Day", volgens Kaldi op commercieel gebied ook langzaam terrein. Reden voor Kaldi Koffie & Thee met diverse 24-uurs aanbiedingen die de 4 enen representeren op dit moment in te spelen. Afgelopen jaren deden ook grote kledingwinkels als Zara en Mango mee aan deze commerciële feestdag. Bron: Kaldi

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid