McDonald’s zet stap naar retail

Retail - McDonald’s zet de stap naar de retail. De koffie van de fastfoodgigant is onder het label McCafé vanaf volgend jaar ook te koop in de Amerikaanse supermarkten.

McCafé is inmiddels uitgegroeid tot een merk. Een sterk merk. En dat wil de keten verder benutten. In samenwerking met voedingsconcern Kraft Foods gaat McDonald’s volgend jaar koffiebonen, gemalen koffie en cupjes verkopen in Amerikaanse supermarkten en winkels, schrijft Reuters. Het gaat om een proef. In welke regio’s de McCafé-koffie te koop is en tegen welke prijs, maakten beide bedrijven niet bekend.

McCafé is wereldwijd een hit. Alleen al bij onze oosterburen zijn meer dan 300 vestigingen operationeel. Ook heeft McDonald’s in Duitsland een zelfstandig McCafé. De espressobar doet in niets denken aan McDonald’s; koffie en allerlei zoetigheden vormen de kernen van het assortiment. De stap begin dit jaar is uniek te noemen. Tot dan toe opende de fastfoodketen McCafé alleen in combinatie met een restaurant. Het concept van McCafé komt oorspronkelijk uit Australië. In Nederland heeft de fastfoodketen ook McCafés geopend, in 1996, echter na vijf jaar sloten deze wegens een gebrek aan klanten.
 

Bron: FoodClicks

Auteur: Martijn Louws