Nespresso brengt na 50 jaar boycot Cubaanse koffie naar Verenigde Staten
Koffie - Voor het eerst in meer dan 50 jaar kunnen koffieliefhebbers in de Verenigde Staten gaan genieten van koffie afkomstig uit Cuba. Koffiemerk Nespresso, onderdeel van voedingsmiddelenreus Nestlé, brengt komend najaar Cuban Nespresso Grand Cru, Cafecito de Cuba als limited edition op de Amerikaanse markt. Door de versoepeling van de handelsbetrekkingen tussen de VS en Cuba mogen er na een boycot van ruim 50 jaar bepaalde producten weer tussen beide landen worden verhandeld, waaronder koffie. Nespresso brengt komend najaar een koffievariant op de Amerikaanse markt van in Cuba geproduceerde koffiebonen. Cuban Nespresso Grand Cru, Cafecito de Cuba zal voorlopig alleen als limited edition verkrijgbaar zijn. Nespresso heeft aangekondigd met kleine Cubaanse koffieboeren duurzaam te gaan samenwerken, de markt te ontwikkelen en voor een duurzame koffieteelt te gaan zorgen. “Het is fantastisch dat we als Nespresso de eerste zijn die deze zeldzame Cubaanse koffie naar de VS brengen”, zegt president Guillaume Le Cunff van Nespresso USA. “Eindelijk kunnen Amerikaanse consumenten deze bijzondere en uitgesproken koffie opnieuw ontdekken.” Bron: @FoodClicks Koffie - Voor het eerst in meer dan 50 jaar kunnen koffieliefhebbers in de Verenigde Staten gaan genieten van koffie afkomstig uit Cuba. Koffiemerk Nespresso, onderdeel van voedingsmiddelenreus Nestlé, brengt komend najaar Cuban Nespresso Grand Cru, Cafecito de Cuba als limited edition op de Amerikaanse markt. Door de versoepeling van de handelsbetrekkingen tussen de VS en Cuba mogen er na een boycot van ruim 50 jaar bepaalde producten weer tussen beide landen worden verhandeld, waaronder koffie. Nespresso brengt komend najaar een koffievariant op de Amerikaanse markt van in Cuba geproduceerde koffiebonen. Cuban Nespresso Grand Cru, Cafecito de Cuba zal voorlopig alleen als limited edition verkrijgbaar zijn. Nespresso heeft aangekondigd met kleine Cubaanse koffieboeren duurzaam te gaan samenwerken, de markt te ontwikkelen en voor een duurzame koffieteelt te gaan zorgen. “Het is fantastisch dat we als Nespresso de eerste zijn die deze zeldzame Cubaanse koffie naar de VS brengen”, zegt president Guillaume Le Cunff van Nespresso USA. “Eindelijk kunnen Amerikaanse consumenten deze bijzondere en uitgesproken koffie opnieuw ontdekken.” Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Sodexo zet koffiekopjes in gemaakt van koffieafval
Catering – Coffee Based en Sodexo introduceren een innovatieve herbruikbare koffiebeker gemaakt uit koffieafval. De circulaire koffiebeker is gemaakt met Nederlandse koffievliesjes, die vrijkomen bij het branden van koffiebonen én volledig gemaakt van plantaardige materialen.
Lees berichtPlantaardige koffiemelk groeit, maar koemelk op het werk blijft favoriet
Onderzoek – Hoewel plantaardige melk in de koffie terrein wint onder de jongere generatie, is het gebruik van koemelk toch veruit favoriet onder werknemers. Dat blijkt uit een analyse, die koffie- en theefabrikant Jacobs Douwe Egberts, het afgelopen jaar heeft gemaakt naar de voorkeuren voor koemelk of plantaardig in de koffie.
Lees berichtPelican Rouge Coffee Roasters behaalt Ecovadis Gold Medal
Koffie - Pelican Rouge Coffee Roasters heeft de Ecovadis Gold Medal ontvangen. Deze onderscheiding benadrukt de inzet van het merk voor duurzaamheid in de koffie-industrie als het gaat om duurzame werkmethoden en verantwoordelijke sourcing van de koffiebonen.
Lees berichtNieuw in Nederland: Wayang Coffee
Introductie - Wayang Coffee, onderdeel van The Hot Drinks Company, introduceert Indonesische koffiebonen in Nederland. De koffiebonen zijn 100% klimaatneutraal geproduceerd, verpakt in biobased folies en gecertificeerd door Rainforest Alliance.
Lees berichtAlbert Heijn rondt True Price-experiment koffie af
Formulenieuws - Albert Heijn heeft de ‘eerste fase’ van de proef met True Price bij drie AH To Go-locaties vorige maand afgerond. Op de eigen website geeft de supermarktketen een inkijkje in de resultaten. Van alle klanten die bij de drie AH To Go’s koffie kochten, koos 15% ervoor om ‘de echte prijs’ voor hun kop koffie te betalen. Van...
Lees berichtVerkoop Fairtrade producten stijgt met 6%
Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.
Lees bericht