SPAR voert nieuwe huisstijl door in alle winkels

Nieuwe huisstijl Spar wordt in alle winkels doorgevoerd

Formulenieuws – Spar gaat de nieuwe huisstijl in alle winkels doorvoeren. Veel winkels waren al, zowel instore als outdoor, omgeturnd, maar nu komen daar ook de niet verbouwde winkels van alle ondernemers bij.

SPAR bestaat dit jaar 85 jaar is volop bezig alle winkels een nieuw eigentijds jasje te geven, waarmee wordt ingespeeld op de veranderende consument. De winkels zullen niet volledig verbouwd worden, maar krijgen wel een aanpassing in alle permanente en wisselende signing.

In juli en augustus is er in twee pilotwinkels (SPAR Hoogwoud en SPAR Molenhoek) nieuwe signing aangebracht. Deze zijn uitvoerig geëvalueerd. De verdere uitrol is in week 35 van start gegaan. In week 48 zullen de laatste winkels onder handen genomen worden. Op dit moment zijn er al ruim 20 winkels van de nieuwe huisstijl voorzien.

Aan de buitenzijde van de winkels zal de nieuwe huisstijl zichtbaar worden door de bestickering op de ramen. Instore zal o.a. de bestaande binnenkoof worden vervangen en de achterwand van de brood-, de deli- en kaasafdeling, zal nieuwe bestickering krijgen. Ook de kleine communicatiemiddelen (wisselend en permanent) worden vervangen.

SPAR test momenteel ook bij vijf Texaco-tankstations een speciale gemaksformule. Resultaten daarvan zijn nog niet bekend. Daarnaast heeft SPAR een aantal citystores waarbij het assortiment inspeelt op de gemaksconsument. Daarnaast heeft DenkDifferent onder de Spar-vlag het format Spar University. Deze formule richt zich op negen universiteitsterreinen specifiek op de student.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek