Starbucks stopt in 400 vestigingen VS met verkoop bier en wijn


Convenience - Koffiecaféketen Starbucks is in 400 van haar vestigingen in de Verenigde Staten gestopt met de verkoop van bier en wijn. De stap is het gevolg van het stoppen van het ‘Evenings’ programma. Het Evenings programma werd gelanceerd in 2010 toen Starbucks in een aantal koffiecafés in de VS startte met het serveren van alcoholische dranken en kleine gerechten. Het aanbod aan gerechten, bier en wijn was bedoeld om vooral in de avonduren, ruim na werktijd, extra bezoekers te trekken en moest uiteindelijk geïmplementeerd gaan worden in duizenden Starbucks vestigingen. Starbucks heeft nu echter aangegeven het Evenings programma te integreren in zijn premium Roastery vestigingen. In de reguliere koffiecafés blijft Starbucks zich richten op het ontbijt- en lunchmoment met onder meer taarten, koeken en kleine hapjes voor bij de koffie en thee. Het bedrijf gelooft dat hierin nog volop groei te behalen is. Voorbeeld is de grote introductie begin januari van een assortiment verantwoorde ‘Sous Vide egg bites’ op de menukaart voor het ontbijt. Denken Volgens analisten werkte het experiment met bier en wijn niet goed samen met het merk Starbucks. Consumenten zouden om te kunnen genieten van alcoholische dranken te weinig aan Starbucks denken en ook de gerechten die ’s avonds in de cafés werden geserveerd, matchten niet met koffie en thee en het publiek dat in de avonduren een Starbucks bezoekt. Volgens Starbucks past het Evenings programma beter in de premium Roastery vestigingen. Deze enorme koffiecafés, waarin de wereld achter en de bereiding van koffie centraal staat, richten zich al meer op de beleving van koffie en alles wat daarbij komt kijken. Het serveren van alcohol in deze vestigingen heeft volgens de grootste koffiecaféformule ter wereld meer kans van slagen dan het Evenings programma in de reguliere koffiecafés. Bron: @FoodClicks Convenience - Koffiecaféketen Starbucks is in 400 van haar vestigingen in de Verenigde Staten gestopt met de verkoop van bier en wijn. De stap is het gevolg van het stoppen van het ‘Evenings’ programma. Het Evenings programma werd gelanceerd in 2010 toen Starbucks in een aantal koffiecafés in de VS startte met het serveren van alcoholische dranken en kleine gerechten. Het aanbod aan gerechten, bier en wijn was bedoeld om vooral in de avonduren, ruim na werktijd, extra bezoekers te trekken en moest uiteindelijk geïmplementeerd gaan worden in duizenden Starbucks vestigingen. Starbucks heeft nu echter aangegeven het Evenings programma te integreren in zijn premium Roastery vestigingen. In de reguliere koffiecafés blijft Starbucks zich richten op het ontbijt- en lunchmoment met onder meer taarten, koeken en kleine hapjes voor bij de koffie en thee. Het bedrijf gelooft dat hierin nog volop groei te behalen is. Voorbeeld is de grote introductie begin januari van een assortiment verantwoorde ‘Sous Vide egg bites’ op de menukaart voor het ontbijt. Denken Volgens analisten werkte het experiment met bier en wijn niet goed samen met het merk Starbucks. Consumenten zouden om te kunnen genieten van alcoholische dranken te weinig aan Starbucks denken en ook de gerechten die ’s avonds in de cafés werden geserveerd, matchten niet met koffie en thee en het publiek dat in de avonduren een Starbucks bezoekt. Volgens Starbucks past het Evenings programma beter in de premium Roastery vestigingen. Deze enorme koffiecafés, waarin de wereld achter en de bereiding van koffie centraal staat, richten zich al meer op de beleving van koffie en alles wat daarbij komt kijken. Het serveren van alcohol in deze vestigingen heeft volgens de grootste koffiecaféformule ter wereld meer kans van slagen dan het Evenings programma in de reguliere koffiecafés. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid