Swinkels start speciaalbierplatform: ‘Dare to Drink Different’
Platfom – Swinkels Family Brewers introduceert een nieuw speciaalbierplatform onder de merknaam Dare to Drink Different. Het platform moet de bierdrinker verleiden nieuwe speciaalbieren en andere craft beverages te ontdekken. Het aanbod telt momenteel 500 verschillende soorten.
De afgelopen jaren heeft de bierbrouwer flink geïnvesteerd in uitbreiding van haar speciaalbieraanbod. Zo nam het familiebedrijf de afgelopen vier jaar brouwerij de Molen (Bodegraven), speciaalbierimporteur Bier&cO en recentelijk nog brouwerij Uiltje Brewing Company (Haarlem) over. De uitbreiding zorgt er voor dat het familiebedrijf inmiddels voor elke bierbehoefte meerdere speciaalbieren kan aanbieden. Dat aanbod verschijnt op het platform Dare to Drink Different. Romke Swinkels, directeur Swinkels Family Brewers Nederland: “Het is onze ambitie om als Swinkels Family Brewers te boek te staan als dé expert op het gebied van speciaalbier, alcoholvrij bier en andere craft beverages. We zien bij de bierdrinker al jarenlang een groeiende behoefte om steeds opnieuw nieuwe speciaalbieren te ontdekken. Op Dare to Drink Different komen vraag en aanbod nu perfect samen. Het nieuwe platform moet een begrip worden voor de speciaalbierdrinker die zich steeds opnieuw wil laten verrassen.”
Verleiding
Dare to Drink Different moet de bierconsument uitdagen nieuw speciaalbier te proberen. Het is meer dan een reguliere webshop. Met behulp van een verrassende smaaktest wordt speciaalbier aanbevolen op basis van persoonlijke smaak. Het platform richt zich daarnaast overigens ook op alcoholvrij bier, craft sodas, hard seltzers en kombuchas. Verder biedt het platform proeftips en informatie over bierstijlen en -brouwerijen.
Dare to Drink Different is evengoed een springplank voor nieuwe speciaalbieren omdat de bierconsument op meerdere plekken in aanraking komt met het concept. Het Dare to Drink Different merk zal namelijk zichtbaar zijn via speciaalbierwisseltaps in horeca, speciaalbierdisplays in de supermarkt en speciaalbierarea’s op evenementen.
Speciaalbieraanbod horeca
Dare to Drink Different wil de horecaondernemer op het gebied van speciaalbier ontzorgen. Via e-mail ontvangt de ondernemer ieder seizoen een nieuw, passend advies bestaande uit 10 tot 20 verrassende speciaalbieren en andere craft beverages. Op dit moment worden in het winterprogramma bijvoorbeeld de Molen Guur & Kou (scottish ale), Van Moll Wodan (weizenwijn) en Dupont Avec Les Bons Voeux (krachtig blond) aangeboden.
Bron: Swinkels Family Brewers/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Van Gelder gaat plantaardig maatwerk leveren
Introductie – Groente en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk gaat plantaardig maatwerk leveren voor horecaondernemers. Het gaat om duurzame, gezonde en plantaardige producten voor de zorg- en horecasector.
Lees berichtDrie op de vijf horecamedewerkers overweegt ontslag
Onderzoek - Drie op de vijf horecamedewerkers overwegen hun baan op te zeggen, zo blijkt uit nieuw onderzoek onder horecamedewerkers. Ten opzichte van vorig jaar is het aantal verdrievoudigd.
Lees berichtGrapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees bericht