Telers en horeca proberen samen aspergeseizoen te redden


Coronacrisis – Aspergetelers vrezen dat nu de horeca is gesloten het seizoen verloren gaat. Met een gezamenlijk initiatief tussen horecabedrijven en telers willen zij kijken of zij het seizoen en de omzet nog kunnen redden. Met de lancering aspergesvandeteler.nl proberen zij te voorkomen dat de oogst verloren gaat.

Het aspergeseizoen van 2020 valt precies samen met de maatregelen rondom het coronavirus. En zeker het begin van het seizoen is cruciaal, als bijna de helft van de oogst van veel aspergetelers naar restaurants en eetcafés gaat. Reden voor horeca en telers om de handen ineen te slaan. Met een eigen bestelsite willen beide partijen dit voorkomen. Daarnaast zijn enkele restaurants omgebouwd tot winkel of bezorgen ze speciale aspergemenu’s aan huis. Soms zelfs inclusief wijntje, gekookte eieren, aardappels, ham en lekkere (boter)saus. Geert Leijen, eigenaar van het boekhoud- en administratiekantoor voor horeca (www.ibeo.nl), de initiatiefnemer achter ‘Asperges van de Teler’: “Voor de aspergetelers met hun toch al korte seizoen en kwetsbare verse producten, komen de maatregelen keihard aan. Vandaar dat we in sneltreinvaart dit initiatief op hebben gezet om de schade voor telers en horecaondernemers te beperken. We hopen dan ook dat mensen massaal gaan bestellen via de site.”

50 restaurants

Asperges van de Teler wordt onder andere gesteund door gesteund door boerenorganisaties ZLTO en LLTB, en Koninklijke Horeca Nederland regio Brabant. Inmiddels hebben meer dan 50 restaurants, eetcafés, cateraars en telers door het hele land zich aangemeld. Onder hen ook bekende chefs zoals Freek van Noortwijk en biologische aspergetelers als Erik Verhoeven uit Cromvoirt.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam

Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.

Lees bericht



Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht

Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid