‘Festivals vaker in zee met GiG Hard Seltzer’
Festivals – Volgens de initiatiefnemers achter GiG Hard Seltzer zijn zij straks bij de meeste festivals terug te vinden. Ook de supermarkten omarmen het jonge bedrijf en zorgen voor een aanzienlijke groeispurt.
“Wat Heineken en Coca-Cola niet lukt, lukt de Amsterdamse broers Max (26) en Bob (29) Ponsen wel”, luidt dan ook het opportunistische bericht dat zij bij de opening van het festival-seizoen uitsturen. Het succes kwam op gang volgens Bob omdat ‘Heineken en Coca-Cola niet de binding hebben met de doelgroep’, die wij wel hebben. “Mijn broer en ik zijn ervan overtuigd dat GiG de populairste drank onder Millennials en Gen Z gaat worden”, aldus Bob. En hij vervolgt: “Waar we vorig jaar in de laatste vijf dagen voor Koningsdag meer dan 150.000 blikken zelf met onze eigen bussen rond brachten, zitten we nu twee weken van tevoren al op 250.000 verkochte blikken. Dit is een enorme groei vergeleken 2023”.
GiG Orange Anthem
Speciaal voor Koningsdag 2024 lanceert GiG de Orange Anthem met een verfrissende orange smaak. Sinds kort heeft het bedrijf ook een bezorgservice voor iedereen die zelf een GiGje wil bestellen.
Bron: GiG Hard Seltzer/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Heineken en Rijksmuseum verlengen partnership
Samenwerking _ Heineken en het Rijksmuseum hebben hun bestaande partnership tot en met eind 2025 verlengd. Daarmee blijft de Amsterdamse brouwer de komende twee jaar nauw verbonden aan het Rijksmuseum.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van tiende editie SAIL 2025
Sponsoring – Heineken wordt hoofdsponsor van de tiende editie van SAIL in Amsterdam. SAIL 2025 is het grootste evenement van Nederland wat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.
Lees berichtAbsolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail
Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.
Lees berichtSteeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd
Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar
Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.
Lees berichtNieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop
Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends.
Lees bericht