HelloFresh groeit met bezorging kant-en-klaarmaaltijden


Maaltijdbezorger HelloFresh heeft in het eerste kwartaal de omzet licht zien groeien naar iets meer dan 2 miljard euro

Maaltijdbezorging - Maaltijdbezorger HelloFresh heeft in het eerste kwartaal de omzet licht zien groeien naar iets meer dan 2 miljard euro. Een groei van 3,8% en meteen ook een record. De groei werd voornamelijk gerealiseerd door de verkoopstijging in kant-en-klaarmaaltijden.

De verkoop van kant-en-klaarmaaltijden doet het bedrijf sinds afgelopen zomer. De verkoop in maaltijdboxen loopt achter, maar de verkoop van de gemaksmaaltijden compenseert die afname voor en belangrijk deel financieel. Het bedrijf verdiende vooral meer aan de maaltijden en de boxen, want de aantallen namen af.

Het Duitse maaltijden-bezorgbedrijf beleefde gouden tijden gedurende de coronaperiode. Daarna daalde de verkopen. Vorig kwartaal gaf het bedrijf zelfs nog een winstwaarschuwing af, waardoor sommige media zelfs het einde aankondigde van het bedrijf.

Ready-to-eat

De kant-en-klaarmaaltijden hebben het tij voor een belangrijk deel weten te keren voor het bezorgbedrijf. De Ready-to-Eat producten dragen inmiddels voor een kwart bij aan de omzet, volgens de laatste kwartaalcijfers. Mede vanwege het succes gaat HelloFresh de kant-en-klaar maaltijden ook in andere landen introduceren, onder meer in Zweden en Denemarken.

Bron: HelloFresh/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Maaltijdboxen vooral populair onder twintigers

Onderzoek – Abonnementen op maaltijdboxen zoals HelloFresh en Uitgekookt blijken vooral populair te zijn onder jong volwassenen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Slimster.nl blijkt dat bijna één op de tien Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar gebruikmaakt van een abonnement op een maaltijdbox

Lees bericht

Maaltijdboxen in 2 jaar gemiddeld 6% gestegen

Analyse - Maaltijdboxen zijn de afgelopen twee jaar met gemiddeld 6 procent gestegen. Dit blijkt uit onderzoek van Foodboxen.nl. Het bedrijf deed onderzoek naar de prijzen omdat de prijzen voor levensmiddelen als gevolg van inflatie flink aan het stijgen zijn.

Lees bericht


Nederlanders geïnteresseerd in abonnement op drank en voeding

Onderzoek – Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een abonnement op dranken en voeding. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders. Mede door de belangstelling voor abonnementen op dranken en voeding, groeit de totale markt voor productabonnementen het komende jaar naar verwachting van €1,4 miljard naar €2,4 miljard.

Lees bericht

HelloFresh groeit door en boekt 1,56 miljard euro omzet

Maaltijdboxen – HelloFresh SE van 'HelloFresh', zet zijn het  groeitraject voort en bereikt in het tweede kwartaal van 2021 7,7 miljoen klanten. Bijna twee keer zoveel als dezelfde periode vorig jaar met  4,2 miljoen klanten. De omzet van de groep voor het tweede kwartaal kwam daarmee uit op een bedrag van 1,56 miljard euro, een stijging van 66,5%.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid