McDonald’s stelt Dolly van den Akker aan als Impact Director
Benoeming - Dolly van den Akker is begonnen als Impact Director bij McDonald’s Nederland. Zij wordt verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie rondom de McDonald’s Brand Impact pijlers: planet, food, people & communities.
In de functie van Impact Director brengt Van den Akker alle initiatieven samen die op basis van de vier duurzaamheidspijlers met het team worden ontwikkeld. Daarnaast is Van den Akker onderdeel van het directieteam, dat aangestuurd wordt door Managing Director Annemarie Swijtink.
Van den Akker heeft meer dan 25 jaar ervaring op het gebied van Corporate Communicatie, Issuemanagement, Change, Branding, PR en Stakeholder Management en is al langere tijd in dienst van McDonald’s Nederland, waar zij ook haar carrière startte. Na McDonald’s stapte zij over naar strategisch communicatieadviesbureau Hill+Knowlton Strategies in de functie van Group Manager Corporate & Marketing Communications. Ook was zij werkzaam voor Ahold. Dolly van den Akker: “McDonald’s heeft op de duurzaamheidspijlers al veel mooie stappen gezet. Zo stimuleren we een bewustere leefstijl met meer variatie in ons menu, bestaat 80% van onze consumentenverpakkingen al uit recyclebaar karton en heeft ieder restaurant een medewerker in dienst die in een straal van ruim 100 meter al het zwerfafval rond het restaurant opruimt. Toch zijn er ook nog genoeg uitdagingen waar we mee te maken krijgen en ik kijk er naar uit om samen met de collega’s meer impact te maken de komende jaren”.
Bron: McDonald’s/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Duurzame Happy Meal speeltjes bij McDonald’s
Formulenieuws - Gasten van McDonald’s kunnen bij het Happy Meal kiezen voor een speeltje van Playmobil Wiltopia. De speeltjes vormen onderdeel van de eerste duurzame lijn van Playmobil en zijn gebouwd rondom de natuur en wilde dieren. De speeltjes zijn gemaakt van PE Plastic, op een duurzame manier vervaardigd uit suikerriet.
Lees berichtMcDonald’s brengt Happy Meal voor volwassenen
Formulenieuws –McDonald’s biedt vanaf 27 februari een Happy Meal voor volwassenen. Hierbij heeft de gast de keuze tussen een Big Mac menu of een menu met 9 McNuggets. Daarnaast biedt het menu een speeltje als vanouds, namelijk een speciale collectors item ontworpen door het Amerikaanse talent Kerwin Frost. Het McDonald’s Happy Meal voor volwassenen is uitsluitend als App Exclusive verkrijgbaar...
Lees berichtOud-bestuurders Booking.com en Ahold aan boord bij Amigos
Platform - Social platform Amigos heeft drie voormalige directeuren van Booking.com, Hyves en Ahold als investeerders aangetrokken, plus een bestuurslid KHN Amsterdam. De Amigos app heeft ruim 800.000 gebruikers, maar wil verder groeien. Ook internationaal. De nieuw aangetrokken investeerders gaan daarbij helpen.
Lees berichtUber’s Jaaroverzicht geeft inkijkje in Hollandse leefgewoonte
Bezorgdienst – Ooit afgevraagd hoeveel Big Macs er worden besteld bij Uber? Het Jaarverslag van de bezorgdienst geeft het antwoord: bijna vier miljoen. Verder is Nederland minder gierig dan gedacht n geeft het veel fooien. Populairste besteldag: Koningsdag.
Lees berichtMcDonald’s ontwikkelt spin-off restaurantketen CosMc’s
Formulenieuws - McDonald's opende deze maand het eerste spin-offconcept met de naam CosMc's (uitgesproken als 'cosmics'). Het nieuwe format opende de deuren in de buitenwijk Bolingbrook, Illinois in Chicago. Het gaat bij CosMc’s om kleinere locaties met een assortiment dat zich meer richt op de middag.
Lees berichtMcDonald’s en Old Amsterdam vinden elkaar opnieuw
Formulenieuws - McDonald’s en Old Amsterdam hebben elkaar gevonden in de samenstelling van twee feestelijke burgers, namelijk de Homestyle Crispy Chicken met Old Amsterdam, die ook in een veggie-variant komt. McDonald’s en Old Amsterdam slaan voor de achtste keer de handen ineen.
Lees bericht