Oma's Soep introduceert de ‘Boodschapmand' met Blue Monday
Actie – Vanaf maandag 15 januari kunnen bezoekers van tien Amsterdamse Albert Heijn filialen bij binnenkomst kiezen tussen de gebruikelijke blauwe mandjes of de speciale groene mandjes van Oma’s Soep. Bij het pakken van de groene mandjes geven bezoekers aan dat ze open staan voor een gesprek met anderen.
Maandag 15 januari is het Blue Monday, officieel benoemd als de meest deprimerende dag van het jaar. Reden voor Oma's Soep en de meewerkende Amsterdamse Albert Heijn filialen de handen ineen de slaan om de actie 'Boodschapmand' te lanceren. In het mandje zit een flyer met gespreksstarters en is er ruimte om nummers uit te wisselen om op een later moment met elkaar af te spreken.
Samen
‘In de nasleep van de feestdagen, die vaak druk en hectisch zijn, ervaren velen een gevoel van afstandelijkheid en sociale isolatie,’ aldus Oma’s Soep. Maar ook voor veel ouderen is een bezoek aan de supermarkt vaan hun enige sociale activiteit van de dag. Daarom vraagt Oma’s Soep om vooral ouderen wat vaker aan te spreken. ‘Een kort gesprek over niks kan al van alles betekenen voor eenzame ouderen,’ zo geeft Oma’s Soep aan.
Oma’s Soep
Oma’s Soep verkoopt verse soepen en maaltijden naar oma’s authentieke recept. De opbrengst wordt gebruikt om eenzame ouderen blij te maken. Minimaal 50% van de winst van Oma’s Soep wordt gedoneerd aan Stichting Oma’s Soep. Die stichting organiseert wekelijks activiteiten, zoals kookdagen en evenementen, waar jongeren en ouderen elkaar ontmoeten om eenzaamheid tegen te gaan.
Bron: Oma’s Soep/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
American Cookies van ‘geredde bananen’ uit de keten
Introductie - The Banana Factory heeft zich toegelegd op het redden van bananen in de keten. Aanvankelijk waren dat bananen uit de Europese havens, maar nu wordt er samen met De Graaf Bakeries ook gewerkt aan het reden van de bananen verderop in de keten. Samen met Albert Heijn wordt er een circulaire variant van American Cookie onder huismerk gelanceerd,...
Lees berichtAlbert Heijn introduceert AH Voordeelshop.nl
Webshop - Albert Heijn lanceert de AH Voordeelshop.nl, een online webshop waar klanten het hele jaar door deals kunnen vinden. Klanten konden altijd al terecht bij Albert Heijn voor leuke uitjes en non-food assortiment met flinke kortingen. Met de lancering van de AH Voordeelshop.nl is dit aanbod nu flink uitgebreid en overzichtelijk samengebracht.
Lees berichtAlbert Heijn gaat inzet servicebalies herzien
Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...
Lees berichtHalf-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtWouter Kolk vertrekt bij Ahold Delhaize
Persoonlijk - Wouter Kolk vertrekt aan het eind van dit jaar bij Ahold Delhaize. Kolk is als directeur voor Europa en Indonesië onder meer verantwoordelijk voor Albert Heijn.
Lees berichtAH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch
Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.
Lees bericht