Brownies&downieS opent eerste campus-locatie


Bijzondere medewerkers van de vestigingen in Eindhoven

Formulenieuws - Brownies&downieS zal medio augustus een locatie openen op de Technische Universiteit van Eindhoven. Bijzonder aan de locatie is tevens dat de bijzondere lunchformule een grab & go-variant krijgt. Het is de eerste vestiging op een onderwijslocatie in Nederland.

‘Ik ben ontzettend trots op deze samenwerking tussen de Technische Universiteit van Eindhoven, Appèl Catering en Brownies&downieS’ aldus Philip Christiaans, Formule Manager bij Brownies&downieS. ‘Regelmatig kregen we het verzoek vanuit het bedrijfsleven of onderwijs of we met onze formule ook interesse hadden om een locatie te openen. Echter, realiseerden we ons ook dat er heel veel specifieke kennis voor nodig is. Daarom zijn we gesprekken aangegaan met diverse cateraars waar uiteindelijk een samenwerking met Appèl Catering uit ontstaan is.’

Wachtlijst

De vestiging wordt gerund door Robin Walschots, die al 7 jaar ervaring heeft als eigenaresse van Brownies&downieS Eindhoven. Op deze manier is het ook eenvoudiger om zaken tussen beide locaties te regelen. Voor de locaties in Eindhoven is er een wachtlijst voor de bijzondere medewerkers. Christiaans: “Door deze stap kunnen we nog meer sociale impact maken in de toekomst.”

75 locaties

Ook de vestigingen van Brownies&downieS zijn hard getroffen door het coronavirus. De 53 vestigingen zijn op dit moment allemaal gesloten. Christiaans: “Maar toch willen we dit nieuws vol enthousiasme aankondigen, want juist in deze tijd kan iedereen wel wat positief nieuws gebruiken. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat onze vestigingen deze crisis overleven en uiteindelijk sterker terugkomen.” Brownies&downieS wil de komende jaren in Nederland door te groeien naar 75 vestigingen met een landelijke dekking.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht


Nederlander besteedt €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens

Onderzoek  – Nederlanders hebben het afgelopen jaar €1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek lag op €15. Het meest wordt uitgegeven bij lunchrooms zoals Anne&Max, namelijk gemiddeld €28, en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.

Lees bericht

Gemiddelde NPS Nederlandse koffie- en lunchketens is +57

Onderzoek – De grootste koffie- en lunchketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +57. Coffeelovers krijgt de hoogste score (+88). Bezoekers van koffie- en lunchketens met een hoge NPS nuttigen hun bestelling vaker ter plaatse dan dat ze deze afhalen.

Lees bericht

Sociale franchiseketen Brownies&downieS naar Albron

Formulenieuws - Per 1 september 2022 zal de sociale franchiseformule Brownies&downieS onderdeel worden van Albron. Bij Brownies&downieS hebben medewerkers met een beperking de hoofdrol. Lokaal ondernemerschap, kwalitatieve horeca en volwaardige banen voor bijzondere medewerkers vormen de belangrijkste elementen van het landelijke succes van de sterke horecaketen.

Lees bericht



Nieuwe fase 3D Food Printing na financiering NWO

Technologie – 3D Food Printing gaat een nieuwe fase in na een financiering van NWO-domein TTW (Toegepaste en Technische Wetenschappen) voor het project PRINTYOURFOOD van de Wageningen Universiteit en de Technische Universiteit Eindhoven. Door het project moet het mogelijk worden om gepersonaliseerd en gezond 3D-geprint voedsel in één poging geslaagd uit de printer te laten komen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid