Gorillas stopt flitsbezorging in zes Nederlandse steden


Gorillas besluit te stoppen in zes steden omdat die niet winstgevend zijn

Flitsbezorging – Flitsbezorger Gorillas stopt met haar dienstverlening in zes Nederlandse steden. Na analyse is gebleken dat de steden Alkmaar, Almere, Apeldoorn, Breda, Enschede en Hilversum niet winstgevend zijn te krijgen voor de Duitse servicedienst.

Gorillas laat dat weten in een statement dat het bedrijf naar buiten heeft gebracht. Eerder liet het bedrijf weten de focus te willen verscherpen en de groei voort te zetten in de kernmarkten Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Nederland en de Verenigde Staten (New York City). Het overgrote deel van onze inkomsten (90%) komt uit deze markten.

Statement

In het statement laat het bedrijf, dat via investeringsmaatschappij Mississippi Ventures deels in handen is van de familie Van Eerd van Jumbo, weten dat Gorillas elke dag in Nederland en alle andere markten keihard bezig is om de klanten een betere winkelervaring te bieden en het merk Gorillas verder te versterken. ‘We doen dit door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe en innovatieve manieren om ons te verbeteren op het gebied van assortiment, prijzen, bestelervaring en logistiek. Wij zijn ervan overtuigd dat een focus op onze klanten en ons merk de sleutel is tot duurzame groei’.  

Winstgevendheid

Het bereiken van duurzame groei zorgt er volgens Gorillas ook voor dat de prestaties van alle vestigingen worden geëvalueerd en dat er een focus is op locaties die het meest winstgevend zijn. ‘Daarom hebben we, na een zorgvuldige evaluatie van de verschillende strategische opties, besloten om zes niet-winstgevende vestigingen in de steden Alkmaar, Almere, Apeldoorn, Breda, Enschede en Hilversum te sluiten. Voor Gorillas betekent het ook dat een aantal werknemers moet vertrekken. Deze medewerkers worden zoveel mogelijk geholpen bij het vinden van ander werk.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Getir en merk Gorillas vertrekken uit Nederland

Bezorging - Getir heeft aangekondigd dat zij als bezorgbedrijf het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland en de Verenigde Staten gaat verlaten. Met het vertrek van Getir zal ook haar merk Gorillas uit Europa verdwijnen. FreshDirect, de dochteronderneming van Getir in de Verenigde Staten, blijft haar werkzaamheden voortzetten.

Lees bericht


Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over

Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.

Lees bericht

Jumbo opent Europa’s grootste mechanische verscentrum

Distributiecentrum - Deze week heeft Jumbo Supermarkten het gemechaniseerd centraal distributiecentrum (CDC) voor versproducten officieel in gebruik genomen. Hierdoor kunnen klanten van Jumbo rekenen op nog versere producten doordat deze artikelen na productie sneller in de winkel liggen.

Lees bericht

Opsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet

Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....

Lees bericht


Al 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop

Supermarkt -  Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.

Lees bericht

Jumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming

Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid