Moeke en DADAWAN hebben meest loyale klanten


Moeke heeft zeer loyale klanten. De keten valt door de bovengemiddelde frequentie (2,5) zelfs buiten de matrix / Foto bij: Moeke

Onderzoek - Ruim drie op de vier (77%) bezoekers van restaurantketens verwachten er binnen twaalf maanden terug te keren. Van de onderzochte restaurantketens hebben Moeke en DADAWAN de meest loyale klanten. Opvallend. Klanten van koffie- en lunchketens zijn loyaler dan die van restaurantketens.

De gegevens komen uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders.

De bezoekfrequentie en de intentie om terug te keren brengen de loyaliteit van restaurantbezoekers in kaart. Hoe hoger de frequentie en intentie om terug te keren, hoe loyaler de klant. Gemiddeld bezoekt een klant een restaurantketen 1,6 keer per jaar. Daarnaast wil 77% binnen twaalf maanden terugkeren. Dit wijst volgens onderzoekbureau Multiscope op een sterke klantloyaliteit.          

Moeke en DADAWAN

Moeke heeft zeer loyale klanten. De keten valt door de bovengemiddelde frequentie (2,5) feitelijk zelfs buiten de matrix. DADAWAN scoort uitzonderlijk goed op terugkeerintentie (97%) en heeft een bovengemiddelde bezoekfrequentie van 1,7. Het familiebedrijf DADAWAN richt zich o het samenbrengen van verschillende culturen met kleine gerechten. Montimar presteert ook sterk binnen de matrix met een hoge frequentie (2,1) en een terugkeerintentie van 85%. Hetzelfde geldt voor Gauchos dat een bezoekfrequentie van 1,7 scoort en een terugkeerintentie van 87% ook bovengemiddeld.

Koffie- en lunchketens

Verder blijkt uit het onderzoek dat restaurantketens lager scoren op terugkeerintentie (77%) en bezoekfrequentie (1,6) dan koffie- en lunchketens. Daar laten klanten weten de ketens gemiddeld 2,7 keer per jaar te bezoeken en is 84% van plan er ook terug te keren. De terugkeerintentie ligt ongeveer op hetzelfde niveau als in de fastfoodmarkt (76%), maar de bezoekfrequentie is duidelijk hoger (3,3) onder fastfoodketens.

Onderzoek

De resultaten uit dit onderzoek komen uit de Nationale Benchmark Restaurantketens van onlinebureau Multiscope. Een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor restaurantketens.

Bron: Multiscope/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

’t Bakhuus heeft hoogste klantloyaliteit in fastfood

Onderzoek – Lunchroom- en cafetariaformule 't Bakhuus heeft de hoogste klantloyaliteit in de fastfoodbranche. Maar liefst 92% van de klanten wil er opnieuw eten. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.

Lees bericht






De Efteling bekendste attractiepark van Nederland

Onderzoek – De Efteling (95%) heeft de hoogste naamsbekendheid van alle attractieparken, dierentuinen en aquaria. Het attractiepark in Kaatsheuvel wordt door maar liefst 71% van de Nederlanders spontaan genoemd, terwijl de gemiddelde geholpen naamsbekendheid binnen deze sector 55% is. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van online onderzoekbureau Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid