Snack Mexicano krijgt na 33 jaar een nieuw logo

Het nieuwe logo van de Mexicano-snack

Fastservice - De nieuwe combinatie De Vries Van Oers wil vooral de merken laten spreken, zo liet het bedrijf onlangs weten in maarteditie van @FoodClicks. Het eerste merk uit het assortiment dat ‘onder handen’ is genomen, is de Mexicano. De snack bestaat 33 jaar en heeft nu een nieuw, krachtig, logo gekregen.

Allereerst is er voor het logo een uniek lettertype gebruikt, speciaal voor Mexicano®. Het lettertype varieert in grootte. Hierbij is de letter ‘i’ opgemaakt zoals de vorm van de bekende Mexicano® met de 4 herkenbare ribbels. Rondom de naam is de tekst geplaatst: original est. 1984, het startjaar van de Mexicano 33 jaar geleden. Verder is er een vierkant kader geplaatst om het pittige en stoere karakter van het product tot uiting te laten komen in het logo.

Om de start van het nieuwe logo te vieren, is het bedrijf vandaag op facebook begonnen met een consumentenactie waarbij een klant een jaar lang gratis Mexicano’s eten kan winnen, d.w.z. twee per week. De winnaar kan de Mexicano’s verzilveren bij een cafetaria in de buurt, die samen met De Vries Van Oers wordt geselecteerd.

Bron: De Vries Van Oers

Auteur: Steffen van Beek