Tyson Foods introduceert plantaardige eiwitmerk Raised & Rooted


Introductie – Tyson Foods, Inc. kondigde onlangs de introductie aan van het plantaardige eiwitmerk Raised & Roote. Met de komst is het de eerste keer dat Raised & Rooted buiten de VS verkrijgbaar wordt. Tyson Foods is een bedrijf met ambitie, het heeft als doelstelling om het meest gewaardeerde merk voor producten van plantaardige eiwitten ter wereld worden.

Brett van de Bovenkamp, CEO van Tyson Foods Europe kan niet wachten met het merk aan de slag te gaan, want ook Tyson ziet dat steeds meer consumenten overstappen op een flexitarisch eetpatroon.

Tyson introduceert in eerste instantie een vijftal verschillende soorten plantaardige producten, die via diverse foodserviceklanten in Europa worden gelanceerd. Het gaat vooral om bedrijven die het segment alternatieve eiwitten al hebben omarmd. Dit segment is volgens schatting van Tyson al goed voor enkele miljarden euro’s en groeit nog steeds.

Snelle groei

De producten van Tyson hebben in de Verenigde Staten, sinds de introductie vorig jaar, een snelle groei gekend. Justin Whitmore, executive vice president bij Tyson Foods: "Onze plantaardige nuggets en filets worden nu in 10.000 winkels en online verkocht. Onze expertise in deze categorie zorgt er, in combinatie met onze innovatiecentra in Europa, voor dat we klaar zijn om markten over de hele wereld te bedienen. Hierdoor kan Tyson plantaardige eiwitten voor meer mensen over de hele wereld toegankelijker en betaalbaarder te maken."

Nederland

De plantaardige producten worden in Nederland geproduceerd met plaatselijk verkrijgbare ingrediënten en bevatten geen genetisch gemanipuleerde organismen, palmolie of eieren en geen kunstmatige kleurstoffen, smaakstoffen of conserveringsmiddelen. Het gaat om de introductie van een tweetal vegetarische nuggets (Battered Nuggets, Crunchy Breaded Nuggets), Garlic & Herb Dipping Fries (plantaardige frietjes), pittige popcorn en tortilla’s nachos (Extra Crunchy Tortilla Nachos).

Tyson Foods is een van de grootste voedingsbedrijven ter wereld op het gebied van eiwitproducten. Het familiebedrijf werd in 1935 opgericht door John W. Tyson, maar richt zich steeds meer op de markt voor plantaardige producten.

Bron: @FoodCicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025

Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

Lees bericht

Wakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten

Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...

Lees bericht




REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid