Unilever maakt werk van terugdringen plasticafval
Afvalvermindering - Unilever wil tegen 2025 meer plastic inzamelen en verwerken, dan zelf verkopen. Daarnaast wil het bedrijf minder nieuw plastic gaan inzetten en voor de eigen verpakkingen en inzetten op een absolute reductie van plastic. Unilever wil met de ambitieuze doelstellingen bijdragen in het terugdringen van de plasticafvalberg en een forse stap zetten de transitie naar een circulaire economie voor plastic. Unilever geeft aan het gebruik van nieuw plastic te willen halveren en een absolute reductie tot 2025 te willen realiseren van 100.000 ton. Unilever zegt op schema te liggen om de eerdere doelstellingen te realiseren. Zo wilde het bedrijf ervoor zorgen tegen het – inmiddels magische - jaar 2025 alle plastic verpakkingen herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar zijn. En dat tegen die tijd ook alle verpakkingen voor 25% uit gerecycled plastic bestaan. Alan Jope, CEO van Unilever, over de ambities: “Plastic heeft zijn plaats, maar niet in het milieu. We kunnen plasticafval alleen verminderen door snel te handelen en door radicaal actie te ondernemen. Op alle punten in de plasticketen.” De nieuwe toezeggingen houden in, dat Unilever tegen 2025 jaarlijks ongeveer 600.000 ton plastic gaat helpen inzamelen en verwerken. Dit zal worden gerealiseerd via investeringen en partnerschappen die de infrastructuur voor afvalbeheer verbeteren in veel van de landen waarin Unilever opereert. In de afgelopen vijf jaar heeft Unilever met veel partners samengewerkt om plastic verpakkingen in te zamelen, waaronder het Ontwikkelingsprogramma van de Verenigde Naties, om verpakkingen in heel India te scheiden, in te zamelen en te recyclen. Bovendien heeft het bijgedragen aan de oprichting van bijna 3.000 afvalbanken in Indonesië. Bron: @FoodClicks Afvalvermindering - Unilever wil tegen 2025 meer plastic inzamelen en verwerken, dan zelf verkopen. Daarnaast wil het bedrijf minder nieuw plastic gaan inzetten en voor de eigen verpakkingen en inzetten op een absolute reductie van plastic. Unilever wil met de ambitieuze doelstellingen bijdragen in het terugdringen van de plasticafvalberg en een forse stap zetten de transitie naar een circulaire economie voor plastic. Unilever geeft aan het gebruik van nieuw plastic te willen halveren en een absolute reductie tot 2025 te willen realiseren van 100.000 ton. Unilever zegt op schema te liggen om de eerdere doelstellingen te realiseren. Zo wilde het bedrijf ervoor zorgen tegen het – inmiddels magische - jaar 2025 alle plastic verpakkingen herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar zijn. En dat tegen die tijd ook alle verpakkingen voor 25% uit gerecycled plastic bestaan. Alan Jope, CEO van Unilever, over de ambities: “Plastic heeft zijn plaats, maar niet in het milieu. We kunnen plasticafval alleen verminderen door snel te handelen en door radicaal actie te ondernemen. Op alle punten in de plasticketen.” De nieuwe toezeggingen houden in, dat Unilever tegen 2025 jaarlijks ongeveer 600.000 ton plastic gaat helpen inzamelen en verwerken. Dit zal worden gerealiseerd via investeringen en partnerschappen die de infrastructuur voor afvalbeheer verbeteren in veel van de landen waarin Unilever opereert. In de afgelopen vijf jaar heeft Unilever met veel partners samengewerkt om plastic verpakkingen in te zamelen, waaronder het Ontwikkelingsprogramma van de Verenigde Naties, om verpakkingen in heel India te scheiden, in te zamelen en te recyclen. Bovendien heeft het bijgedragen aan de oprichting van bijna 3.000 afvalbanken in Indonesië. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Unilever en ID&T gaan samenwerken op 30 evenementen
Samenwerking - Unilever en eventorganisator ID&T Group gaan de komende drie jaar samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T. Op verschillende festivals, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings, zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.
Lees berichtUnilever zet merken Magnum en Ben & Jerry’s in de etalage
IJsdivisie - Unilever wil de ijsjesafdeling, waar de merken Magnum en Ben & Jerry's onder vallen, van de hand doen. Het levensmiddelenbedrijf is van mening dat de ijsdivisie met een andere eigenaar beter in staat is om te groeien.
Lees berichtUnilever benoemt Heiko Schipper tot president Nutrition
Benoeming - Heiko Schipper wordt de nieuwe ‘president nutrition’ bij Unilever. Hij is daarmee de opvolger van Hanneke Faber, die enkele maanden geleden bij Unilever opstapte om bij Logitech aan de slag te gaan.
Lees berichtUnilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank
Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.
Lees berichtUnilever deelt ijspatenten om uitstoot van vriezers te verlagen
IJs - Unilever kondigt aan dat het een gratis, niet-exclusieve licentie voor 12 herformuleringspatenten beschikbaar zal stellen aan de ijsindustrie. Dit besluit volgt op twee succesvolle pilotprojecten waarbij ‘last mile’-ijsvrieskisten werden ‘opgewarmd’ naar -12°C in plaats van de gebruikelijke -18°C.
Lees berichtSuikergehalte Lipton in tien jaar tijd gehalveerd
Frisdranken - Het suikergehalte in het ijsthee assortiment van Lipton is in tien jaar tijd met 53% meer dan gehalveerd. Daarnaast kiest de consument ook bewust voor suikervrij of een frisdrank laag in suikers.
Lees bericht