Upfield start CO2 etikettering op verpakkingen


Duurzaamheid – Upfield, de koper van de margarinetak van Unilever en ‘s werelds toonaangevende plantaardige voedingsbedrijf, gaat consumenten aanmoedigen om duurzamere voedselkeuzes te maken. Het bedrijf introduceert eind 2021 CO2 etikettering op 100 miljoen verpakkingen van zijn plantaardige spreads, margarines, plantaardige boters en plantaardige crèmes.

De CO2 aanduiding op de verpakkingen moet consumenten helpen bij hun keuze over de milieu-impact van hun product. De Upfield-merken Country Crock Plant Butter in de Verenigde Staten en Flora Plant in het Verenigd Koninkrijk en Ierland zijn al voorzien van de nieuwe labels. De komende maanden worden nu ook de verpakkingen van Flora, Becel, ProActiv en Rama voorzien van het CO2-label

Dr Jeanette Fielding, Chief Corporate Affairs and Communications Officer van Upfield is er van overtuigd dat het initiatief de overgang naar een duurzamer voedselsysteem zal ondersteunen. “We roepen onze branchegenoten op om dit voorbeeld te volgen en nu CO2etikettering op de verpakking door te voeren," aldus Fielding.

Ook Sally Smith, Head of Sustainability van Upfield ziet het als een verantwoordelijkheid van het bedrijf om tegen de achtergrond van een groeiende bevolking toch duidelijk milieudoelen te stellen. Zei motiveert de introductie van het CO2-label: “Het delen van op wetenschap gebaseerde milieubeoordelingen is de enige verantwoorde manier om de klimaatimpact van hun voedingskeuzes aan consumenten te communiceren.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025

Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

Lees bericht

Wakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten

Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...

Lees bericht



Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag

Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.

Lees bericht

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid