YB draagt cheque over aan het Wereld Natuur Fonds


Wouter Staal overhandigt de eerste cheque aan Anita van der Aa van WWF-NL

Formulenieuws – YB (voorheen Yoghurt Barn) zet in op plantaardig eten dat bij voorkeur lokaal wordt geproduceerd. Om die reden werd een actie opgezet met het Wereld Natuur Fonds (WWF-NL), waarbij een deel van de omzet van een aantal YB producten naar het WWF ging. Onlangs werd de eerste cheque overhandigd van €4.368,00.

YB en WWF-NL promoten samen enkele biologische en plantaardige producten om meer gasten van YB bewust te maken van hun eigen voedingspatroon en ze te laten inzien dat deze voedingspatronen ook lekker en verantwoord zijn, zo laat YB weten. Anita van der Aa, Accountmanager Bedrijven van WWF: “YB inspireert op een positieve en toegankelijke manier een brede groep mensen door te laten zien dat gezond en natuurvriendelijk eten lekker en leuk is. Het eten van vlees, zuivel en eieren gaat vaak ten koste van natuur. Daarom denken we graag mee over ‘het menu van de toekomst’, waarin je vaker kiest voor plantaardig, lokaal en natuurvriendelijk eten.”

Ambitie YB

YB, opgericht in 2012, is een B Corp en Clipop gecertificeerde Nederlandse keten met dertien horecalocaties in Nederland. Sinds kort brengt het bedrijf ook producten op de markt voor de retail en heeft het bedrijf een sterke internationale ambitie om in 2025 de marktleider in plantaardig ontbijt, lunch en tussendoortjes te worden voor Noordwest-Europa.

Bron: YB/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025

Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

Lees bericht

Wakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten

Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...

Lees bericht



Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart

Catering - Vanaf  maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid