YB wordt een coöperatie en zoekt mede-eigenaren


Investering - YB zet in op internationale expansie in zowel master franchise als met haar producten voor retail en foodservice. Tevens wordt het merk geheel plantaardig en zal het zich daarop sterk gaan profileren. Om deze groei te faciliteren wordt het bedrijf een coöperatie en zoekt het ambassadeurs om mede-eigenaar te worden van YB en haar missie.

YB is in tien jaar tijd van een horecabedrijf met een vestiging in Utrecht, uitgegroeid tot een missie-gedreven merk met niet alleen dertien eigen vestigingen, maar tevens met twee nieuwe bedrijfsonderdelen. Een internationale tak met master franchisepartners, zoals Autogrill, en de uitrol van hun ready-to-eat Oats als plantaardig ontbijt, lunch en tussendoortje met zowel retail als foodservicepartners in Noord-West Europa. In Nederland is YB succesvol met ca 85% distributiedekking in de retail en met grote foodservicepartners als Albert Heijn, Jumbo, Plus, Spar, Sligro, Lekkerland, Kiosk en vele cateraars. Om deze groei te kunnen ondersteunen zoekt YB ambassadeurs.

Impact

Alle nieuwe initiatieven waren de afgelopen jaren al plantaardig, maar bij het tienjarig bestaan in september zullen ook de vestigingen (Barns) een volledig plantaardig aanbod krijgen. Daarmee begint het bedrijf een nieuw hoofdstuk. Wouter Staal, oprichter en CEO van YB: “Corona heeft ons laten inzien dat we groots moeten denken. We kunnen de impact van ons als mensen, maar ook als ondernemers, gewoon niet negeren. We willen bekend staan om het feit dat we de wereld een stukje mooier hebben gemaakt.’

Sharefunding

Om nóg meer impact te kunnen maken en de buitenlandse groei in franchise en met de eigen producten te versnellen, kunnen mensen vanaf €250 mede-eigenaar worden van YB en haar missie. Het doel is zoveel mogelijk ambassadeurs aan het merk te binden. Bekende ondernemers zoals Jaap Korteweg, Denise Kortlever, Werner Schouten en Kees Klomp, maar ook Proveg, B Corp en Trees for All, ondersteunen deze campagne.

Bron: YB/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025

Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

Lees bericht

Wakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten

Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...

Lees bericht




REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid