Meer aandacht voor gezondheid in tweede Food100

Lijst - Vanmorgen werd de nieuwe Food100 bekend gemaakt. Food100 bestaat uit vijftig geselecteerde gevestigde foodprofessionals en vijftig jonge aanstormende talenten. De lijst werd dit jaar voor de tweede keer door een jury vastgesteld. Gezondheid had deze editie iets meer...

Amsterdam is Europese middenmoter met terrasprijzen

Onderzoek  –  Amsterdam is in Europa een middenmotor wanneer het gaat om horecaprijzen op het terras. Voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 rosé) ben je in onze hoofdstad €33,67 kwijt. Dit is fors minder dan Oslo, dat dit jaar de duurste...

Zespri opent ‘Fuel Station’ op Utrecht CS

Promotie – Ter promotie en om mensen te voorzien van de juiste, dagelijkse  hoeveelheid vitamine C en vezels heeft kiwi-merk Zespri op Utrecht Centraal een pop-uplocatie geopend. In de tijdelijke winkel vinden verschillende activiteiten plaats die samenhangen met informatie...

Vermaat ontwikkelt nieuw horecaconcept Babel

Horeca – Na een verbouwing van ruim en jaar is de vernieuwde OBA op het Oosterdok af. Het gebouw heeft verbeterde werkplekken gekregen en een nieuw restaurant gekregen, genaamd Babel, geëxploiteerd door Vermaat. Samen met het ontwerpbureau Tank, ontwikkelde Vermaat een...

Segment ‘IJs’ keert terug op Bakkersvak 2019

Beurzen – Het segment ‘IJs’ keert in 2019 terug op de vakbeurs Bakkersvak in Gorinchem. Door de vele raakvlakken tussen de werelden van bakkerij, patisserie en ambachtelijk ijs is besloten om ‘IJs’ een eigen, volwaardige plek op de beursvloer te geven. ‘IJs’ komt nu terug met...

‘Overheid heeft regierol voor goed Klimaatakkoord’

Voedseldebat – Weg met wetten die circulaire voedselproductie belemmeren, die oproep klonk er bij Voedselpoort, het voedseldebat tussen politiek, bedrijfsleven en maatschappij, dat eerder deze week werd georganiseerd het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), LTO Nederland...

Oud-reclameman ontwikkelt Vuurbrood voor de horeca

Introductie – Een rond, gevuld en gegrild broodje. Dicht aan de randen en bovenop een ingebrand logo. Om dat goed te krijgen is oud-reclameman Cor den Boer vier jaar lang bezig geweest, om de doodeenvoudige reden omdat het nog niet bestond. Na één jaar testen is zijn Vuurbrood...

BBB Maastricht trekt 15.000 bezoekers

Beurzen - De 64ste editie van horecavakbeurs BBB Maastricht trok bijna 15.000 horecaprofessionals uit Nederland, België en Duitsland naar MECC Maastricht. Dat laat de organisatie weten na afloop van het driedaagse evenement. De ruim 400 exposanten, die samen alle horecasegmenten...

Megawachtrij voor jaar lang gratis Dunkin' Donuts

Formulenieuws – De opening van Dunkin’ Donuts in het Stadshart van Amstelveen bracht zoveel mensen op de been, dat er al om 7.00 uur een megalange wachtrij stond. Ter gelegenheid van de opening kregen de eerste 100 klanten een jaar lang gratis donuts. Deze aanbieding leidde...

Bierkenners zochten naar de beste kopstoot met Bols

Uitslag - Honderd bierkenners kozen onlangs de ultieme kopstoot (oftewel de klassieke combinatie: een biertje met een borreltje). De winnende combinatie werd een zeer oude jenever met Weizenbier. De bierkenners moesten kiezen uit ruim 1.100 Nederlandse bieren en 4 jeneversoorten...