156 oorlogskinderen geholpen door actie bakkerij ‘t Stoepje


Actie - Bakkerij ‘t Stoepje heeft maar liefst 300.000 vredeskrentenbollen verkocht tijdens de #saypeace campagne van War Child. De marktbakkers van ’t Stoepje haalden hiermee een bedrag van 15.000 euro op voor kinderen in oorlogsgebieden. De cheque-overhandiging aan de directeur van War Child, Tjipke Bergsma, vond vandaag plaats op de markt in Putten. Een maand lang hebben de bakkers van ‘t Stoepje campagne gevoerd in samenwerking met War Child. Onder de slogan ‘’Je bent géén krent als je voor vrede bent’’ hebben zij per verkochte krentenbol een donatie van 5 cent gedaan. Daarnaast riepen ze hun klanten op om mee te doen met de #saypeace-campagne, waarin de deelnemer een selfie moest maken met een speciale #saypeace-broodclip die vast zat aan de krentenbollenzak. De interactie tussen de traditionele marktkoopman, social media en de klant was uniek. Hulp aan 156 oorlogskinderen Tjipke Bergsma, directeur War Child: “Dankzij de geweldige inzet van de marktbakkers, kan War Child maar liefst 156 oorlogskinderen een jaar lang ondersteunen. War Child helpt wereldwijd in veertien landen oorlogskinderen met het verwerken van hun ingrijpende ervaringen. Daardoor kunnen zij weer contact maken met andere mensen en bouwen zij zelfvertrouwen op. Dat is echt hard nodig als je ziet wat deze kinderen vaak voor vreselijke dingen hebben meegemaakt.” Bron: ‘t Stoepje Actie - Bakkerij ‘t Stoepje heeft maar liefst 300.000 vredeskrentenbollen verkocht tijdens de #saypeace campagne van War Child. De marktbakkers van ’t Stoepje haalden hiermee een bedrag van 15.000 euro op voor kinderen in oorlogsgebieden. De cheque-overhandiging aan de directeur van War Child, Tjipke Bergsma, vond vandaag plaats op de markt in Putten. Een maand lang hebben de bakkers van ‘t Stoepje campagne gevoerd in samenwerking met War Child. Onder de slogan ‘’Je bent géén krent als je voor vrede bent’’ hebben zij per verkochte krentenbol een donatie van 5 cent gedaan. Daarnaast riepen ze hun klanten op om mee te doen met de #saypeace-campagne, waarin de deelnemer een selfie moest maken met een speciale #saypeace-broodclip die vast zat aan de krentenbollenzak. De interactie tussen de traditionele marktkoopman, social media en de klant was uniek. Hulp aan 156 oorlogskinderen Tjipke Bergsma, directeur War Child: “Dankzij de geweldige inzet van de marktbakkers, kan War Child maar liefst 156 oorlogskinderen een jaar lang ondersteunen. War Child helpt wereldwijd in veertien landen oorlogskinderen met het verwerken van hun ingrijpende ervaringen. Daardoor kunnen zij weer contact maken met andere mensen en bouwen zij zelfvertrouwen op. Dat is echt hard nodig als je ziet wat deze kinderen vaak voor vreselijke dingen hebben meegemaakt.” Bron: ‘t Stoepje

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Landelijke actie van Bakkerij ’t Stoepje voor War Child

Actie – Morgen, op de Internationale Dag van de Vrede, lanceert Bakkerij ’t Stoepje een grootschalige actie voor War Child. War Child voert jaarlijks de #SAYPEACE campagne, waarbij zij iedereen oproept om op te komen voor het recht op vrede, ook voor oorlogskinderen. 112 marktbakkers van de formule 't Stoepje gaan zich samen met de medewerkers een maand lang inzetten voor kinderen...

Lees bericht

Jamie’s Italian Rotterdam helpt slachtoffers Italië

Hulpactie - Jamie’s Italian Rotterdam serveert een week lang de pasta all’Amatriciana als special om de slachtoffers van de aardbeving in Italië te helpen. Per verkochte pasta wordt 2 euro gedoneerd aan het Italiaanse Rode Kruis. Italiaanse restaurants wereldwijd is gevraagd om voor elk bord pasta all’Amatriciana dat ze serveren, een donatie te doen voor het stadje Amatrice...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid