‘70% van de gemeenten zet in op schone winkelgebieden’


Onderzoek – Opgeruimde straten en schone gevels in winkelgebieden hebben effect op de consument. Een schoon winkelgebied zorgt voor een langer verblijf, een hogere omzet, gevoel van veiligheid, aangenamere beleving en een positieve en sociale houding. Dat blijkt uit onderzoek gedaan door NederlandSchoon in het kader van het 'Schoonste Winkelgebied'. NederlandSchoon werkt al 25 jaar intensief samen met bedrijven, burgers, maatschappelijke instanties en overheid om zwerfafval aan te pakken en ervoor te zorgen dat een schone omgeving de norm wordt en blijft. Jaarlijks organiseert het diverse initiatieven. Een van de actiepunten is de bekendmaking van het ‘Schoonste Winkelgebied’. Winkelgebied centrum Den Haag is dit jaar in de race voor titel ‘Schoonste Winkelgebied’ 2018. De komende maanden trekt NederlandSchoon door het land voor uitgebreid onderzoek naar de winkelgebieden. Hierbij wordt het winkelend publiek en de ondernemers gevraagd hoe schoon zij hun winkelgebied vinden. Zeven schoonheden In aanloop naar de bekendmaking op 30 oktober 2018 introduceert NederlandSchoon ‘zeven schoonheden’, oftewel tips om het winkelgebied schoon te houden. De zeven tips zijn; ‘Schone stoep, Het goede voorbeeld, Positieve communicatie, Extra afvalbakken, Schone gevel, Nette winkelomgeving en Samenwerking. Één van de zeven schoonheden, ‘Schone Gevel’, is zichtbaar bij restaurant La Liguria op het Noordeinde. Mede-eigenares Ann Piacenza zorgt elke dag dat de gevel van La Liguria er schoon uitziet. Dit houdt onder andere in dat het terras goed wordt onderhouden, de ramen worden gezeemd en de stoep wordt aangeveegd. Hiermee wordt aan het winkelend publiek en de gasten zichtbaar gemaakt dat restaurant La Liguria het belangrijk vindt dat de winkelstraat een schone uitstraling heeft om zo het verblijf voor de gasten en bezoekers prettig en veilig te houden. Een zaak die elk horecabedrijf serieus moet nemen. Noodzaak De overige zes schoonheden ‘Positieve communicatie’, ’Extra afvalbakken’, ‘Stoep Vegen’, ‘Het goede voorbeeld’, ‘Nette winkelomgeving’ en ‘Samenwerking’ zijn respectievelijk zichtbaar in de 7 straatjes van Arnhem, op de Ten Katemarkt in Amsterdam, bij de Expert in Nijkerk, bij de Jumbo in Hoogeveen, bij de Febo in Stadshart Amstelveen en in het Dam-centrum van Leidschendam-Voorburg. De winnaar van de vorige editie van het ‘Schoonste Winkelgebied’ was winkelcentrum Brouwhorst in Helmond. Daar werd intensief samengewerkt om de starten schoon te houden. De uitkomsten van het onderzoek van NederlandSchoon laten zien hoe groot de noodzaak is dat gemeenten in samenwerking met winkeliersvereningen werk moeten maken van schone winkelgebieden. Bron: @FoodClicks

Onderzoek – Opgeruimde straten en schone gevels in winkelgebieden hebben effect op de consument. Een schoon winkelgebied zorgt voor een langer verblijf, een hogere omzet, gevoel van veiligheid, aangenamere beleving en een positieve en sociale houding. Dat blijkt uit onderzoek gedaan door NederlandSchoon in het kader van het 'Schoonste Winkelgebied'. NederlandSchoon werkt al 25 jaar intensief samen met bedrijven, burgers, maatschappelijke instanties en overheid om zwerfafval aan te pakken en ervoor te zorgen dat een schone omgeving de norm wordt en blijft. Jaarlijks organiseert het diverse initiatieven. Een van de actiepunten is de bekendmaking van het ‘Schoonste Winkelgebied’. Winkelgebied centrum Den Haag is dit jaar in de race voor titel ‘Schoonste Winkelgebied’ 2018. De komende maanden trekt NederlandSchoon door het land voor uitgebreid onderzoek naar de winkelgebieden. Hierbij wordt het winkelend publiek en de ondernemers gevraagd hoe schoon zij hun winkelgebied vinden. Zeven schoonheden In aanloop naar de bekendmaking op 30 oktober 2018 introduceert NederlandSchoon ‘zeven schoonheden’, oftewel tips om het winkelgebied schoon te houden. De zeven tips zijn; ‘Schone stoep, Het goede voorbeeld, Positieve communicatie, Extra afvalbakken, Schone gevel, Nette winkelomgeving en Samenwerking. Één van de zeven schoonheden, ‘Schone Gevel’, is zichtbaar bij restaurant La Liguria op het Noordeinde. Mede-eigenares Ann Piacenza zorgt elke dag dat de gevel van La Liguria er schoon uitziet. Dit houdt onder andere in dat het terras goed wordt onderhouden, de ramen worden gezeemd en de stoep wordt aangeveegd. Hiermee wordt aan het winkelend publiek en de gasten zichtbaar gemaakt dat restaurant La Liguria het belangrijk vindt dat de winkelstraat een schone uitstraling heeft om zo het verblijf voor de gasten en bezoekers prettig en veilig te houden. Een zaak die elk horecabedrijf serieus moet nemen. Noodzaak De overige zes schoonheden ‘Positieve communicatie’, ’Extra afvalbakken’, ‘Stoep Vegen’, ‘Het goede voorbeeld’, ‘Nette winkelomgeving’ en ‘Samenwerking’ zijn respectievelijk zichtbaar in de 7 straatjes van Arnhem, op de Ten Katemarkt in Amsterdam, bij de Expert in Nijkerk, bij de Jumbo in Hoogeveen, bij de Febo in Stadshart Amstelveen en in het Dam-centrum van Leidschendam-Voorburg. De winnaar van de vorige editie van het ‘Schoonste Winkelgebied’ was winkelcentrum Brouwhorst in Helmond. Daar werd intensief samengewerkt om de starten schoon te houden. De uitkomsten van het onderzoek van NederlandSchoon laten zien hoe groot de noodzaak is dat gemeenten in samenwerking met winkeliersvereningen werk moeten maken van schone winkelgebieden. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid