80 procent van de cafés in Nederland heeft geen eigen website


Horeca - Ruim 80 procent van de cafés in Nederland heeft geen werkende website. Omdat de omzet van cafés achterblijft bij de rest in de horeca, doen kroegbazen er goed aan hun cafés online goed te promoten. Dit stelt Telefoonboek.nl na onderzoek. Volgens het CBS gaat het goed met de horeca in Nederland, maar blijven cafés in omzet achter. Om zichzelf uit het financiële slop te halen, doen cafés er volgens Telefoonboek.nl verstandig aan hun zaak online te promoten en goed bereikbaar te hebben. Van de 12.668 cafés uit de database van Telefoonboek.nl werd er bij 2439 vestigingen, ofwel 19,3 procent, een werkende website gevonden. URL’s zonder werkende pagina werden hierbij niet meegeteld als werkend. Dit wil zeggen dat 80,7 procent van de onderzochte kroegen, ofwel in zo’n 10.229 gevallen, geen werkende website heeft. In sommige gevallen wordt er wel een URL gevonden, maar werkt de site niet naar behoren, aldus Telefoonboek.nl. Responsive De 2439 zaken die een website hebben, zijn ook getest op responsiveness. Responsiveness houdt in dat de website goed leesbaar en bruikbaar is ongeacht het apparaat waarop deze wordt bekeken, zoals op de smartphone. Bij 66,4 procent van de onderzochte cafés werd een responsive website gevonden. Dit betekent dat bij 33,6 procent van de zaken de website aan bruikbaarheid en leesbaarheid inboet als deze bekeken wordt op mobiel of tablet. Uithangbord Volgens Ronny Oonk, manager van Places Websites en onderzoeker van Telefoonboek.nl, laten café-eigenaren een grote kans onbenut. “Een simpele website kan als online uithangbord van je café dienen. Daarmee vergroot je meteen je publiek en je online vindbaarheid. Het is overigens goed om te zien dat een groot deel van de horecaondernemers die wél een website hebben, inzien dat een responsive website voordelen biedt. Immers, wanneer potentiële gasten onderweg zijn, kunnen zij altijd op de website terecht.” Bron: @FoodClicks Horeca - Ruim 80 procent van de cafés in Nederland heeft geen werkende website. Omdat de omzet van cafés achterblijft bij de rest in de horeca, doen kroegbazen er goed aan hun cafés online goed te promoten. Dit stelt Telefoonboek.nl na onderzoek. Volgens het CBS gaat het goed met de horeca in Nederland, maar blijven cafés in omzet achter. Om zichzelf uit het financiële slop te halen, doen cafés er volgens Telefoonboek.nl verstandig aan hun zaak online te promoten en goed bereikbaar te hebben. Van de 12.668 cafés uit de database van Telefoonboek.nl werd er bij 2439 vestigingen, ofwel 19,3 procent, een werkende website gevonden. URL’s zonder werkende pagina werden hierbij niet meegeteld als werkend. Dit wil zeggen dat 80,7 procent van de onderzochte kroegen, ofwel in zo’n 10.229 gevallen, geen werkende website heeft. In sommige gevallen wordt er wel een URL gevonden, maar werkt de site niet naar behoren, aldus Telefoonboek.nl. Responsive De 2439 zaken die een website hebben, zijn ook getest op responsiveness. Responsiveness houdt in dat de website goed leesbaar en bruikbaar is ongeacht het apparaat waarop deze wordt bekeken, zoals op de smartphone. Bij 66,4 procent van de onderzochte cafés werd een responsive website gevonden. Dit betekent dat bij 33,6 procent van de zaken de website aan bruikbaarheid en leesbaarheid inboet als deze bekeken wordt op mobiel of tablet. Uithangbord Volgens Ronny Oonk, manager van Places Websites en onderzoeker van Telefoonboek.nl, laten café-eigenaren een grote kans onbenut. “Een simpele website kan als online uithangbord van je café dienen. Daarmee vergroot je meteen je publiek en je online vindbaarheid. Het is overigens goed om te zien dat een groot deel van de horecaondernemers die wél een website hebben, inzien dat een responsive website voordelen biedt. Immers, wanneer potentiële gasten onderweg zijn, kunnen zij altijd op de website terecht.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid