AH onderscheidt suikerrijke frisdranken via Friswijzer


Suikers – Marktleider Albert Heijn komt met de Friswijzer. Deze ‘kleurenwaaier’ bij het schap toont klanten in een oogopslag hoeveel suikers en calorieën de frisdrank bevat. De kleuren van geel (geen suiker) tot donker oranje (hoog in suiker) geven aan hoeveel calorieën en suikers er in frisdrank zitten. AH merkt volgens eigen zeggen dat informatie zoals de hoeveelheid suiker en de wijze van zoeten steeds relevanter worden voor klanten. “Frisdrank kan veel suiker en dus veel calorieën bevatten. Om klanten daarvan bewust te maken, laat de Friswijzer bij het schap consumenten zien hoeveel calorieën een frisdrank bevat. Klanten kunnen ook zien op welke wijze de drank gezoet is: met suiker, met gebruik van kunstmatige zoetstoffen of door het toevoegen van zoetstoffen van natuurlijke oorsprong. Suikereductie Naast de Friswijzer brengt AH ook het suikergehalte in de eigen producten terug. “Steeds meer consumenten gaan bewuster met suiker om. Daarom heeft Albert Heijn zijn assortiment onder de loep genomen en zijn we gestart met een flinke suikerreductie” aldus Marit van Egmond, directeur merchandising & sourcing Albert Heijn. “De eerste stap die we zetten is een suikerreductie van 10 tot 40 procent in meer dan honderd eigen merk producten. De vernieuwde producten liggen eind 2016 in de schappen. Eind 2017 zijn deze producten hierdoor tweehonderdvijftig miljoen suikerklontjes lichter.” Bron: @FoodClicks  

Suikers – Marktleider Albert Heijn komt met de Friswijzer. Deze ‘kleurenwaaier’ bij het schap toont klanten in een oogopslag hoeveel suikers en calorieën de frisdrank bevat. De kleuren van geel (geen suiker) tot donker oranje (hoog in suiker) geven aan hoeveel calorieën en suikers er in frisdrank zitten. AH merkt volgens eigen zeggen dat informatie zoals de hoeveelheid suiker en de wijze van zoeten steeds relevanter worden voor klanten. “Frisdrank kan veel suiker en dus veel calorieën bevatten. Om klanten daarvan bewust te maken, laat de Friswijzer bij het schap consumenten zien hoeveel calorieën een frisdrank bevat. Klanten kunnen ook zien op welke wijze de drank gezoet is: met suiker, met gebruik van kunstmatige zoetstoffen of door het toevoegen van zoetstoffen van natuurlijke oorsprong. Suikereductie Naast de Friswijzer brengt AH ook het suikergehalte in de eigen producten terug. “Steeds meer consumenten gaan bewuster met suiker om. Daarom heeft Albert Heijn zijn assortiment onder de loep genomen en zijn we gestart met een flinke suikerreductie” aldus Marit van Egmond, directeur merchandising & sourcing Albert Heijn. “De eerste stap die we zetten is een suikerreductie van 10 tot 40 procent in meer dan honderd eigen merk producten. De vernieuwde producten liggen eind 2016 in de schappen. Eind 2017 zijn deze producten hierdoor tweehonderdvijftig miljoen suikerklontjes lichter.” Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid