Anuga worstelt met ruimte, maar blijft de niet te missen levensmiddelen-vakbeurs


Beurzen - Vega, natuurlijk, glutenvrij, verantwoord, biologisch, suiker- en vetarm. Zo maar enkele uitgangspunten en claims bij de gepresenteerde producten op de afgelopen in Keulen gehouden levensmiddelenvakbeurs Anuga. Een beurs die qua bezoek en aantallen standhouders weer groter was dan de voorgaande edities. Op de Anuga waren geluiden te horen om de grootste levensmiddelenbeurs ter wereld jaarlijks te gaan organiseren. De beursorganisatie laat weten dat er weliswaar gesproken wordt over ‘nieuwe beurstermijnen’, maar dat daaraan geen harde consequenties kunnen worden verbonden. Het zijn meer ‘verkenningen’. De beurs blijft vooralsnog één keer in de twee jaar. Wellicht speelt op de achtergrond mee de afspraak die jaren geleden als een ‘gentlement’s agreement’ werd gemaakt met de Franse Sial in Parijs, dat de beurzen om en om per jaar zouden worden georganiseerd. Eerdere initiatieven van de Anuga-organisatie om afgeleide beurzen te organiseren in het verleden, werden in de loop van de tijd allemaal beëindigd. De Anuga blijft toch het hoofdpodium waarop alle bedrijven zich willen laten zien. Grenzen Toch loopt de Keulse beurs met 165.000 bezoekers uit 198 landen tegen de grenzen aan van wat volgens de organisatie nog beheersbaar is. Daarentegen viel bij enkele van de 7400 exposanten uit 107 landen voor wat betreft de bezoekers op de zaterdag en zondag nog wel te beluisteren dat het aan de stand best iets drukker mocht zijn. Bekend is dat tellingen van beursorganisatoren en ervaringen van exposanten nog wel eens uiteen kunnen lopen. En als je er al helemaal niet meer uitkomt, is er altijd nog de factor van kwaliteit van het bezoek, maar dat Anuga goed bezocht wordt en dat er nergens zo’n rijk aanbod aan levensmiddelenproducten is, dat staat vast. Elke categorie is in Keulen vertegenwoordigd en voor sommige categorieën zijn zelfs hele beurshallen ingeruimd. Staan daarmee alle leveranciers? Nee. Sommige grote merkpartijen ontbreken, omdat zij hun verhaal liever op een ander manier vertellen. Of omdat zij zich graag op een andere manier willen presenteren. Noodzakelijk Anuga is vooral ook een platform om nieuwe dingen te zien en bedrijven staan er om te laten zien dat je graag wilt exporteren. Daarom ook talloze Nederlandse bedrijven die in bepaalde exportlanden heel groot zijn, maar in eigen land nauwelijks bekendheid genieten. Om op een efficiënte manier een internationaal totaaloverzicht te krijgen van alle belangrijke ontwikkelingen, is een bezoek aan de Anuga noodzakelijk. En wie de beurs elke twee jaar aandoet, ziet dan gelijk welke bedrijven succesvol zijn en welke minder. Van Geloven bijvoorbeeld startte de vorige editie met een klein bescheiden standje omdat het een positie in het buitenland moest opbouwen. Deze editie was de stand al groter en bovendien meer gethematiseerd. Ter illustratie dat het bedrijf alweer verder is en ook in het buitenland groeit. Bron: @FoodClicks In de aankomende uitgave van @FoodClicks een overzicht van opvallende producten en concepten van de Anuga Beurzen - Vega, natuurlijk, glutenvrij, verantwoord, biologisch, suiker- en vetarm. Zo maar enkele uitgangspunten en claims bij de gepresenteerde producten op de afgelopen in Keulen gehouden levensmiddelenvakbeurs Anuga. Een beurs die qua bezoek en aantallen standhouders weer groter was dan de voorgaande edities. Op de Anuga waren geluiden te horen om de grootste levensmiddelenbeurs ter wereld jaarlijks te gaan organiseren. De beursorganisatie laat weten dat er weliswaar gesproken wordt over ‘nieuwe beurstermijnen’, maar dat daaraan geen harde consequenties kunnen worden verbonden. Het zijn meer ‘verkenningen’. De beurs blijft vooralsnog één keer in de twee jaar. Wellicht speelt op de achtergrond mee de afspraak die jaren geleden als een ‘gentlement’s agreement’ werd gemaakt met de Franse Sial in Parijs, dat de beurzen om en om per jaar zouden worden georganiseerd. Eerdere initiatieven van de Anuga-organisatie om afgeleide beurzen te organiseren in het verleden, werden in de loop van de tijd allemaal beëindigd. De Anuga blijft toch het hoofdpodium waarop alle bedrijven zich willen laten zien. Grenzen Toch loopt de Keulse beurs met 165.000 bezoekers uit 198 landen tegen de grenzen aan van wat volgens de organisatie nog beheersbaar is. Daarentegen viel bij enkele van de 7400 exposanten uit 107 landen voor wat betreft de bezoekers op de zaterdag en zondag nog wel te beluisteren dat het aan de stand best iets drukker mocht zijn. Bekend is dat tellingen van beursorganisatoren en ervaringen van exposanten nog wel eens uiteen kunnen lopen. En als je er al helemaal niet meer uitkomt, is er altijd nog de factor van kwaliteit van het bezoek, maar dat Anuga goed bezocht wordt en dat er nergens zo’n rijk aanbod aan levensmiddelenproducten is, dat staat vast. Elke categorie is in Keulen vertegenwoordigd en voor sommige categorieën zijn zelfs hele beurshallen ingeruimd. Staan daarmee alle leveranciers? Nee. Sommige grote merkpartijen ontbreken, omdat zij hun verhaal liever op een ander manier vertellen. Of omdat zij zich graag op een andere manier willen presenteren. Noodzakelijk Anuga is vooral ook een platform om nieuwe dingen te zien en bedrijven staan er om te laten zien dat je graag wilt exporteren. Daarom ook talloze Nederlandse bedrijven die in bepaalde exportlanden heel groot zijn, maar in eigen land nauwelijks bekendheid genieten. Om op een efficiënte manier een internationaal totaaloverzicht te krijgen van alle belangrijke ontwikkelingen, is een bezoek aan de Anuga noodzakelijk. En wie de beurs elke twee jaar aandoet, ziet dan gelijk welke bedrijven succesvol zijn en welke minder. Van Geloven bijvoorbeeld startte de vorige editie met een klein bescheiden standje omdat het een positie in het buitenland moest opbouwen. Deze editie was de stand al groter en bovendien meer gethematiseerd. Ter illustratie dat het bedrijf alweer verder is en ook in het buitenland groeit. Bron: @FoodClicks In de aankomende uitgave van @FoodClicks een overzicht van opvallende producten en concepten van de Anuga

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid