Aviko wil horeca inspireren met streetfoodrecepten


Convenience - Aviko heeft voor ondernemers in de horeca een streetfoodboekje geïntroduceerd. De aardappelproducent wil met de uitgave Nederlandse restauranteigenaren, chefkoks, foodtruckhouders en cafetaria’s stimuleren in te haken op de populariteit van streetfood. Het boekje haakt in op de toenemende populariteit van streetfood, culinaire lekkernijen die mensen op elke hoek van de straat of tijdens foodtruckfestivals kunnen eten. Het streetfoodboekje bevat onder meer aardappelrecepten waarmee horecaondernemers hun kaart kunnen verrijken. Streetfood vindt zijn oorsprong in Zuid-Amerikaanse, Afrikaanse en Aziatische landen. Wereldwijd consumeren ruim 2,5 miljard mensen dagelijks streetfoodgerechten. Streetfood bestaat hoofdzakelijk uit regionale producten, die typisch voor het betreffende land of de regio zijn. Populair Ook in Nederland is streetfood steeds populairder en worden er lokale en voor de regio typische producten verkocht. Daaronder aardappelproducten en kleine, met verse aardappelen bereide gerechten. “Streetfood is vers eten dat voor je ogen bereid wordt, en dat past helemaal bij het huidige tijdsbeeld waarbij consumenten steeds meer willen weten wat ze precies eten”, zegt general sales manager Dick Everaarts van Aviko. “Ook eten mensen steeds minder vaak op gezette tijden maar juist op momenten dat het hen uitkomt. Daar sluit streetfood helemaal op aan.” Horecaondernemers kunnen het Aviko Streetfoodboekje gratis opvragen op de website van Aviko. Bron: Aviko/@FoodClicks Convenience - Aviko heeft voor ondernemers in de horeca een streetfoodboekje geïntroduceerd. De aardappelproducent wil met de uitgave Nederlandse restauranteigenaren, chefkoks, foodtruckhouders en cafetaria’s stimuleren in te haken op de populariteit van streetfood. Het boekje haakt in op de toenemende populariteit van streetfood, culinaire lekkernijen die mensen op elke hoek van de straat of tijdens foodtruckfestivals kunnen eten. Het streetfoodboekje bevat onder meer aardappelrecepten waarmee horecaondernemers hun kaart kunnen verrijken. Streetfood vindt zijn oorsprong in Zuid-Amerikaanse, Afrikaanse en Aziatische landen. Wereldwijd consumeren ruim 2,5 miljard mensen dagelijks streetfoodgerechten. Streetfood bestaat hoofdzakelijk uit regionale producten, die typisch voor het betreffende land of de regio zijn. Populair Ook in Nederland is streetfood steeds populairder en worden er lokale en voor de regio typische producten verkocht. Daaronder aardappelproducten en kleine, met verse aardappelen bereide gerechten. “Streetfood is vers eten dat voor je ogen bereid wordt, en dat past helemaal bij het huidige tijdsbeeld waarbij consumenten steeds meer willen weten wat ze precies eten”, zegt general sales manager Dick Everaarts van Aviko. “Ook eten mensen steeds minder vaak op gezette tijden maar juist op momenten dat het hen uitkomt. Daar sluit streetfood helemaal op aan.” Horecaondernemers kunnen het Aviko Streetfoodboekje gratis opvragen op de website van Aviko. Bron: Aviko/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid